A BlackBerry PRIV magyarországi hivatalos megjelenésére ugyan még egy kicsit várni kell, de annyi biztos, hogy már most kiváltságosnak érezheti magát, aki előrendelte a kanadaiak első, csúcskategóriás androidos mobilját a BerryBoltban. A webshop ugyanis minden, BlackBerry PRIV vásárlónak egy egyedileg sorszámozott klubkártyát ad ajándékba, mellyel időszaki és állandó kedvezmények egyaránt igénybe vehetők*. A kártya ráadásul őrületesen menőn néz ki, egész konkrétan így:
A kártyával egyben a BerryBolt csapatával karöltve köszönetünket fejezzük ki, amiért nekünk szavaztatok bizalmat egy ilyen nagy értékű beruházás kapcsán, és remélhetőleg hozzájárulhatunk majd ahhoz, hogy az új készülékedet hosszú ideig a legnagyobb megelégedéssel használhasd.
Ha te is a kiváltságosok körébe tartoznál, itt az alkalom, most előrendelheted a BlackBerry PRIV-et a BerryBoltban, a szokásos két év gyári jótállással, szakértői támogatással, garanciafutár szolgáltatással, országszerte ingyenes kiszállítással. Az új csúcs-BlackBerry előreláthatóan december elején érkezik meg Magyarországra, így az első előrendelőktől még egy kis türelmet kérünk a BerryBolt csapata nevében.
*A klubkártya érvényességi ideje a készülék vásárlásától számított 1 év. További feltételeket a kártya mellé járó tájékoztatóban találsz.
A BerryBolt Magyarország első és legnagyobb, kifejezetten BlackBerry termékekre szakosodott webáruháza 2011 óta. A BerryBolt és a BerryBlog közös tulajdonosi háttérrel rendelkezik.
Az alábbi kompetitív analízist Horváth Balázs, a magyar mobilos szaksajtó fenegyereke, jelenleg a BitPort munkatársa készítette a BerryBlog számára. Balázsnak velem ellentétben nincs BlackBerryje, tehát garantáltan pártatlan, egyben szakmai kontent következik:
Megszületett, létezik, de vajon hogyan viszonyul a piac többi nagyformátumú szereplőjéhez? Mérlegen a PRIV és a többiek!
Kétség sem férhet hozzá, hogy ebben az évben a BlackBerry szállította a legnagyobb meglepetést a mobilgyártásban. Biztos vagyok benne, hogy a hivatalos megerősítésig úgy igazán senki sem merte elhinni azt, hogy John Chen és csapata van annyira merész, és bedobja az Android-bombát.
Kicsit hasonló volt a helyzet, mint a Nokia nagy döntésének idején, még ha a BlackBerry gazdasági, piaci helyzete nem is abban az állapotban van, mint a finneké volt akkor. A közvélemény egyöntetűen Androidot akart, helyette azonban Windows Phone-t kapott, a többi pedig meg már (kicsit szomorú) történelem. A nagy kérdés most az (persze több is van), hogy a PRIV hogyan fog teljesíteni egy teljesen új terepen, illetve hol és milyen helyet foglalhat el a palettán.
PRIV vs. iPhone
Ez lesz a legnehezebben kivitelezhető összevetés, mivel az iPhone sikere már régen nem a hardverről, a 3D Touch kijelzőről, a Live Photo funkcióról, hanem az iOS-ről, illetve az egész körül kialakult, időnkét hisztériába hajló hype-ról szól. Ahogy más csúcsmobilok esetében, itt is két olyan oprendszer ütközik meg, amelyek magabiztosan uralják az egész piacot.
Ha mégis összehasonlítjuk a hardveres képességeket, akkor számok, adatok terén egyértelműen a Priv az erősebb. A Quad HD (1440 x 2560 pixel) kijelző 540 ppi képpont sűrűséget ad az 5,4 colos, AMOLED panelen, amihez képest az iPhone 6s Plus 1080 × 1920 képpontot, 401 ppi-t, illetve egy IPS panelt tud felmutatni.
Processzor, memória szempontjából a PRIV Snapdragon 808-cas chipset és 3 GB RAM kombója nagyobb teljesítményre képes az Apple A9 CPU-jához képest, de ott van az a tény is, hogy a PRIV 32 GB-os tárhelye microSD-vel bővíthető, ami az iPhone esetében csak a vásárláskor oldható meg azzal, ha a legnagyobb kapacitásút választjuk.
A sor persze folytatható: az iPhone-on van ujjlenyomat olvasó, a PRIV viszont a piac legkomplexebb biztonsági szoftverezettségével rendelkezik. Az iPhone-ban van NFC, de az Apple határozza meg, hogy mire használható, a PRIV esetében az NFC bármire bevethető. Az Apple mobiljában a nyomás erősségét érzékelő 3D Touch kijelző került, a PRIV azonban a szélén lekerekített panelt kapott, ahhoz passzoló funkciókkal. Végül ott az adu ász: a PRIV teljes, fizikai billentyűzettel bír, amit jelenleg senki nem tud felmutatni, így ezt a témát a poszt végén fejteném ki egy kicsit bővebben.
KIFUTOTT AKCIÓ!
Múlt héten és ezen a héten azoknak igyekszik kedvezni a BerryBolt, akik minőségi, eredeti bőrből készült tokot kívánnak vásárolni BlackBerryjükhöz -- most a német StilGut különböző típusú flip tokjaihoz juthatsz hozzá kedvezménnyel a hétvégéig. Például ez a BlackBerry Leaphez készült bőrtok a hét végéig* 2000 forinttal olcsóbb:
A StilGut választékában elsősorban a Classichoz és a Passport különböző típusaihoz találtok tokokat -- mindegyik modell mágneses érzékelővel rendelkezik (kivéve a Leap esetén, ahol a telefon ezt nem támogatja), valamint többféle bőrfelülettel/kidolgozással és színnel is megtalálod némelyiket a webáruházban.
*Az akció 2015.11.29-én 23:59-ig, vagy a készlet erejéig tart, és csak a webshopban leadott rendelésekre érvényes.
A BerryBolt Magyarország első és legnagyobb, kifejezetten BlackBerry termékekre szakosodott webáruháza 2011 óta. A BerryBolt és a BerryBlog közös tulajdonosi háttérrel rendelkezik.
Az azért könnyen belátható, hogy a duál SIM-es telefonokra, pontosabban magára a működési elvre van igény, legfőképpen a céges mobilok, előfizetések világában, ahol kézenfekvő, hogy a dolgozónak van privát, és munkahelyi száma (SIM-je) is, de mégsem akar két készüléket magával hurcolni. Mert hát ugye senki nem szereti intézni a privát ügyeit a cég pénzén, és nem akarja azt sem, hogy a főnök vagy az ügyfelek munkaidőn túl is zaklassák, igaz?
Az ilyen duál SIM-es mobilokkal csak egy a baj: A szolgáltatók -- megjegyzem teljesen érthető okból -- gyűlölik, ezért a szolgáltatók barátainak számító mobilgyártók sem feltétlenül árasztják el a piacot ezekkel a megoldásokkal, már feltéve, ha ennek a baráti viszonynak a fenntartása érdekükben áll. Többek közt ezért sincs, és nem is volt soha duál SIM-es BlackBerry, de a kanadai cég mégis megtalálta a módját annak, hogy a privát és munkahelyi telefonálást különválassza, egyetlen készülékkel, egyetlen SIM-mel. Valahogy így:
A WorkLife-nak nevezett szolgáltatás alapjait egyébiránt az a Movirtu adta, melyet a BlackBerry 2014-ben vásárolt fel, nyilvánvalóan azzal a szándékkal, hogy a BYOD-trendekre még jobban ráfeküdjön. A platformfüggetlen rendszer lényege nagyjából annyi, hogy a telefon két, egymástól teljesen független hívószámot kezel, a hozzá tartozó szolgáltatásokkal (hanghívás, SMS, adatforgalom, roaming) együtt, a felhasználó pedig eldöntheti, hogy adott időszakban melyiket használja.
Ennek megfelelően természetesen elkülönül a számlázás is, ami azt feltételezi, hogy a buliban benne van a mobilszolgáltató is valahogy, és vannak is olyan országok a világon, ahol ez meg is oldott. Itthon sajnos nem érhető el a WorkLife senkinél, és ha engem kérdeztek, nem is nagyon lesz a jövőben ilyen kezdeményezés, pedig mindenkinek jó lenne. Jó az ügyfélnek, hiszen nem kell két SIM-mel és két telefonnal, vagy gagyi duál SIM-es mobillal bohóckodnia, jó a cégnek, mert csökkentheti a költségeit, és a céges flottához tartozó számokat nem veszti el akkor sem, ha a dolgozó lapátra kerül, valamint jó a mobilszolgáltatónak is, hiszen egy helyett két előfizetést adhat el.
Így 2015 végére lassan a mobiltávközlésben is eljutunk oda, hogy egy szerződés megkötéséhez nem kell tollat meg papírt ragadni, ami ha láttál már mondjuk egy új mobilelőfizetésről szóló szerződést (márpedig valószínűleg láttál), akkor nem kell ecsetelnem, miért jó. A boltokba kihelyezett, tabletek kijelzőjén átböngészett, majd aláírt szerződésekkel először a Telekom jelent meg idén, mostantól pedig már a Vodafone üzleteiben is ott vannak a terminálok, melyek a szolgáltató kalkulációi szerint havonta 740 ezer oldalnyi (!) papírt spórolnak meg. A részletek a hivatalos sajtóközleményben:
Elektronikus szerződéskötés a Vodafone-nál
Gyorsabb, zöldebb, korszerűbb ügyintézés
A Vodafone Magyarország teljes egészében átáll az elektronikus szerződéskötésre, így a korábbinál sokkal gyorsabban és környezetkímélőbb módon kerülhet sor az új szerződések megkötésére, valamint a régebbiek meghosszabbítására vagy módosítására.
A Vodafone 2015. november 23-tól érvényes Általános Szerződési Feltételeinek (ÁSzF) megfelelően az üzletekben a szerződéskötés és módosítás elektronikusan, tabletek segítségével történik – az ügyfél táblagépen olvashatja el a szerződési feltételeket és azon is írhatja alá azt.
Az elektronikus szerződéskötéssel az átlagos ügyintézés ideje várhatóan az egy harmadával rövidebbé válik, mivel nem lesz szükség papírok nyomtatására, másolására és szkennelésére sem. A korábbi szerződések első módosítása esetén egy egyoldalas papíralapú módosítás aláírását követően a meglévő Vodafone ügyfelek is azonnal élvezhetik az elektronikus szerződéskötés előnyeit.
A gyorsabb és kényelmesebb szerződéskötés részeként az ügyfél a saját szerződése példányát, valamint az ÁSzF elérhetőségét tartartalmazó linket is elektronikusan, e-mailben kapja meg ezután. Akinek esetleg nincs saját email címe, annak a Vodafone-os munkatársak a szerződéskötés során segítenek létrehozni egy ingyenes e-mail fiókot.
Az elektronikus szerződéskötésnek köszönhetően havonta több, mint 740 ezer oldal papírt ment meg a Vodafone Magyarország.