A BlackBerry PRIV sikere valamelyest összefonódik a BlackBerry készülékgyártó részlegének a sorsával, bár talán nem annyira drámaian, ahogy az egyes cikkekben vagy posztokban megjelent (a cég például soha nem állított olyant, hogy ötmillió eladott PRIV kell a hardvergyártó részleg fennmaradásához). Ennek pedig egyik kulcsa, hogy az első androidos BlackBerry minél több országban, minél több piacon kapható legyen.

priv_kb.jpg

Bár nálunk már tavaly december óta (még ha nem is volt olyan rég) kapható az új csúcsmobil, egyes, nyugati országokban még csak most kerül forgalomba, így a BlackBerry ma például azt jelentette be, hogy megkezdte a kártyafüggetlen modellek árusítását saját, lokális webshopjaiban Olaszországban, Hollandiában és Spanyolországban.

Ezzel Amerika, Kanada, Anglia és Németország mellett újabb három országgal bővült a lista. Az új piacokon egyébként egységesen 779 eurót kell fizetni egy PRIV-ért, ami átszámítva valamivel kevesebb a magyar hivatalos árnál - az eltérést ezúttal is az adók és járulékok közti különbözetnek tudhatjuk be.

Persze nem csak az a fontos, hogy a PRIV a szolgáltatófüggetlen shopokban ott legyen, éppúgy lényeges, hogy a szolgáltatók is felvegyék a kínálatukba -- a BlackBerry ezen is dolgozik, állítólag még ebben a hónapban bekerül a T-Mobil USA portfóliójába a telefon, bár egyelőre kérdéses, hogy a kanadaiak mennyire mennek le kutyába, amikor a marketingtámogatásról tárgyalnak egy szolgáltatóval.

Az említett három országban amúgy nem olyan régen, konkrétan tavaly nyár óta üzemel saját BlackBerry webshop, ami előrevetíti, hogy a kelet-európai országok irányába egyhamar nem lesz terjeszkedés, de ha lesz, akkor itt biztosan olvashatsz majd róla.