Régen többnyire úgy működött a mobiltelefónia, hogy az ügyfél besétált egy szolgáltatóhoz, befizetett X összeget egy telefonra, majd a telefonnal, és a szolgáltatáshoz használt SIM-mel kiballagott az üzletből (ha még nem volt neki SIM-je). Ez a kis csomag az ügyfelek mobilkommunikációs igényeinek közel 100%-át lefedte, egy-két speciális esettől eltekintve. Majd jött a Viber, a WhatsApp, a Skype meg a Facebook, akik a drágán felépített mobilhálózatot használva, ingyenességgel kecsegtetve jól felborították ezt a status quót.
Régen minden jobb vót' - mondhatnák a mobilszolgáltatók.
Azok a mobilszolgáltatók, akik eleinte a tagadás fázisában éltek, majd gáncsolni, tiltani próbálták ezeket a platformokat, most pedig úgy tűnik, megpróbálják felvenni a fonalat. A barcelonai Mobile World Congress -- számomra -- egyik legizgalmasabb bejelentése a Deutsche Telekomtól származik: a cég idén elindítja (ráadásul itthon is) az immmr nevű, platformfüggetlen üzenetküldő- és VoIP-szolgáltatását, ami egyfajta módon összegyúrja a klasszikus chatplatformok előnyeit a mobilszolgáltatással, de lássuk konkrétan a sajtóközleményt:
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Barcelona/Bonn – 2016. február 23.
Immmr: Egyetlen szám minden igényhez
- A Deutsche Telekom Barcelonában bemutatja az immmr-t, az első eszköz- és hálózatfüggetlen hírközlési koncepciót
- Az immmr egyesíti a legjobb internetalapú hírközlést a mobil kommunikációelőnyeivel
- Az immmr lehetővé teszi egyetlen mobilszám használatát bármilyen készülékről
- Az új szolgáltatás elindítása 2016 második felében várható
_______________________________________________________________
Sok ember számára természetes, hogy a világ bármely pontjáról be tud lépni az elektronikus levelezését kezelő programba, és más internetes szolgáltatásokat is igénybe tud venni bármilyen eszközről. Az immmr formájában most a Deutsche Telekom is ezt a szolgáltatást kínálja mobiltelefon-számokhoz. A szolgáltatás révén a mobiltelefon-számok virtuálissá válnak, ami azt jelenti, hogy többé nem tartoznak egy meghatározott készülékhez vagy SIM kártyához.
Az immmr mint független, nyílt, hanghívásokhoz, üzenetküldéshez és videóhívásokhoz egyaránt használható kommunikációs szolgáltatás várhatóan 2016 második felében válik elérhetővé. A Deutsche Telekom K+F részlege, a berlini T-Labs által kifejlesztett szolgáltatást jelenleg több európai országokban is tesztelik.
Mint a világ első „menedzselt OTT szolgáltatása”, az immmr az internetalapú kommunikáció előnyeit ötvözi a mobil távközlés erősségeivel. „Az immmr átviszi a felhasználók mobil kommunikációját a felhőbe - a mobilszám, a hívások, az üzenetek és a partnerlista bármilyen eszközről elérhetővé válik, bárhonnan, és bárkivel használható. Ez megváltoztatja a kommunikációnkat, valódi digitális irányba terelve azt! – fogalmaz Claudia Nemat, a Deutsche Telekom Európáért és a technológiai területért felelős menedzsment tagja. Ennek folytán az immmr felhasználói bármilyen eszközről, operációs rendszerről vagy hálózati szolgáltatóról képesek lesznek kommunikálni mobiltelefonjukon keresztül, amikor csak akarnak, és ahol éppen tartózkodnak. Claudia Nemat hozzátette: „Ez az egyedi, innovatív modell lehetővé teszi a számunkra, hogy mindkét világból ötvözhessük a legjobbat egy teljesen új távközlési szolgáltatás formájában.”
A „menedzselt OTT” szolgáltatást az teszi különlegessé, hogy integrálja a mobil hálózatot, így a Telekom ügyfelei az immmr-nek köszönhetően a saját kategóriájában legjobb lefedettség előnyeit élvezhetik.
Ahhoz, hogy egy felhasználó regisztrálja magát az immmr-re, mindössze annyit kell tennie, hogy bejelentkezik a saját mobilszámával. Egy „immmrizált” felhasználó mindig hozzá fog férni az immmr szolgáltatásaihoz.
Milyen előnyöket élvez az ügyfél:
- Az elsődleges számával indíthat hívásokat bármilyen eszközről, bárhonnan: minden hívása, üzenete és partnerlistája elérhetővé válik egy alkalmazáson vagy böngészőn keresztül, még akkor is, ha éppen nem a saját készülékét használja.
- Megoszthatja a számát személyes, biztonságos webes link formájában, így ingyen kommunikálhat a barátaival akkor is, ha azok nem társ-immmr felhasználók.
- Szuperalacsony díjak vezetékes és mobil hívásokra világszerte - az immmr-en belül a hívás és a kommunikáció ingyenes.
- Új számokat lehet létrehozni sok országból - nem szükséges hozzá SIM kártya.
- Minden egy alkalmazásban: beszélgetés, üzenetküldés, videóhívások, csoportos kommunikáció és még sok minden.
- A kiválasztott országokban a Deutsche Telekom ügyfelei olyan ajánlatokat is igénybe vehetnek, amelyekben az ehhez a szolgáltatáshoz tartozó mobil díjakat ötvözik az immmr szolgáltatással.
Az immmr kezdetben az AppStore-ról és a Google Play-ről lesz letölthető ingyenes alkalmazásként.
A sajtóközlemény alapján a Deutsche Telekom, illetve a magyar leányvállalat, a Magyar Telekom egyik legnagyobb eddigi dobása lehet az új kommunikációs platform bevezetése, aminek a legnagyobb előnye éppen az egyszerűsége lehet. Vagyis mindennek az alapja a (Telekomos) mobilszámunk lesz, de lehet akár új számokat is vásárolni (maximum ötöt), illetve integrálni a szolgáltatásba, és persze hálózaton belül minden hívás és üzenet ingyen lesz, akárcsak mondjuk a Skype esetében.
Az immmr jelenleg zárt bétatesztelés alatt áll, így az alkalmazással egyelőre csak néhány kiválasztott ismerkedhetett meg, de ahogy a Telekom írja, az év második felében publikussá válik majd. Már csak az a kérdés, hogy mindez miért éri meg a szolgáltatónak, de a sajtóközlemény utolsó bulletpointja alapján nem lennék meglepve, ha a cég olyan immmr csomagot kínálna az ügyfeleknek, melyben az alkalmazás által bonyolított forgalom integrálva lesz. Meg egyébként is ne feledjétek, ingyen ebédet még senki nem evett.
Persze ez még mindig rosszabb deal, mint a 40 forintos percdíj, de immár muszáj haladni a korral.
Addig is aki kíváncsi, megpróbálhat regisztrálni a zárt bétára az Immmr oldalán.