A hétvégén jubilált a BlackBerry Messenger saját mikroblog-szolgáltatása, melyet nemes egyszerűséggel csak BBM Csatornáknak keresztelt el a BlackBerry. A BBM közösségi platformmá fejlesztésének nem titkoltan az volt az egyik célja, hogy a kanadaiak saját üzenetküldő és VoIP-platformját egy újabb ponton megkülönböztesse a konkurenciától. Ez végül sikerült is, a baj csak az, hogy a BBM Csatornák népszerűsége szorosan összefonódott a BlackBerry népszerűségével, és minőségi a tartalom, ami megtöltötte volna élettel a rendszert, csak nem akart jönni nagy mennyiségben.
Nem azt mondom, van a BBM Csatornáknak létjogosultságuk, de mint a legnagyobb magyar csatorna tulajdonosa, úgy látom, hogy azoknak a csatornáknak van igazán támogatottságuk, melyek valamilyen, a BlackBerry-tulajok számára releváns tartalmat hordoznak. Vagyis jobbára a BlackBerry ügyes-bajos dolgairól szóló (hír)csatornáknak.
Számtalanszor tűnődtem már azon, hogy ezt a közösségi platformot hogyan lehetne sikerre vinni (már azon kívül, hogy az ember igyekszik minőségi tartalmat becsatornázni rá), de máig nem tudom eldönteni, hogy a BlackBerry tehetne-e bármit annak érdekében, hogy a Facebook minden téren elsöprő dominanciáját megtörje. Lehetséges, hogy a BBM Csatornák funkció továbbfejlesztésére több energiát is szánhatott volna a cég (azt, hogy lenne még hová fejlődni, a BerryFlow által készített fenti koncepció videó is jól mutatja), mely lassan ugyan, de folyamatosan okosította a rendszert.
A BerryFlow szerint egyébként abban is lenne ráció, ha a BBM Csatornák kvázi egy független alkalmazásban jelennének meg, én meg úgy gondolom, hogy a kulcs a hatékonyabb tartalom disztribúcióban (rss?) és vele együtt a PC-s felületben lehet(ne), mely esetleg a BBM PC-s kliensével együtt érkezhetne.
A BlackBerry mindenesetre láthatóan nem tett le a BBM Csatornák fejlesztésén, legutóbb éppen az adminfelületet látta el a cég hasznos forgalomelemző statokkal, csak hát ahányszor ránézek a Facebook Insights-ra, vagy a Google Analyticsre, lényegesen több információhoz jutok arról, kik az olvasóim és mit is csinálnak, szóval itt is van még hová fejlődnie a szolgáltatásnak.
Ettől függetlenül ha még nem vagy a BerryBlog BBM Csatornáján tag, és használod a BBM-et, nézz be, iratkozz fel, ha más nem azért, hogy más BlackBerry-felhasználókkal megoszthasd a véleményed egy-egy téged érdeklő témában. A C000190A7-as PIN alatt találsz meg minket. Ja igen, és persze szavazz!
Via BerryFlow.