Közzétette májussal zárult pénzügyi negyedévének teljesítményét a BlackBerry. A számok nem szépek, viszont nem reménytelenek. Kezdjük a minket leginkább foglalkoztató kérdéssel, az okostelefonokkal. A BlackBerry nem tette közzé, mennyi készüléket adott el a negyedév során, a számokból ugyanakkor sejthető, hogy ez a szám valahol 500 ezer darab körül lehet. Ez egyáltalán nem sok, és jelenleg nyereséget sem termel (a BlackBerry a jelek szerint csak valamivel a gyártási költség felett tudja eladni a telefonokat, de ebből még nem tudja kitermelni a fejlesztési és adminisztratív költségeket). A bevételek, és ezzel nagyjából párhuzamosan az eladott darabszám is, mintegy 44 százalékkal esett vissza egy év alatt, amiből sejthető, hogy a PRIV-nek sem sikerült átütő eredményt elérni, a BlackBerry erőfeszítései ellenére sem.
Érdekesség, hogy a BlackBerry új bizniszbe vágott: ezentúl licencelni fogja készülékgyártóknak, akár rivális okostelefon márkáknak a Hubot vagy mobil operációs rendszereinek bármelyik részét (vagy akár egészét), amiért cserébe az eladott készülékek után egy bizonyos összegekt kapna. Egyelőre nincs szó konkrét megállapodásról, a cég valószínűleg a negyedéves jelentését használta arra, hogy bejelentse a világnak ezt az új modellt. (Mond az valakinek valamit itt, hogy BlackBerry Experience Suite? - Tom és Berry)
Ami a számokat illeti, a régi (OS 7 és korábbi) BlackBerry készülékek nyugdíjba vonulásával együtt zuhannak a klasszikus BES/BIS havidíjakból származó bevételek is, amit egyelőre nem tud ellensúlyozni a növekvő szoftver és technológiai licencelési üzletág. A forgalom itt ugyan növekszik, a 166 millió dolláros bevétel azonban mindössze 30 millióval több az egy évvel korábbinál, miközben máshol ennek többszöröse tűnt el. A BlackBerry több stratégiai felvásárlást is végrehajtott a mobilkommunikáció, kollaboráció és biztonság területén, aminek célja a szofverüzletág technológiai gazdagítása mellett a forgalom felfújása. Az elmúlt 12 hónapban a társaság közel 800 milló dollárt költött összesen négy cég megszerzésére. Ez az a terület, ahol a BlackBerry nemhogy nem csökkent költséget, hanem még növeli is a létszámot, hogy egyre több cégnek tudja eladni a mobilmenedzsment szoftvereit.
Összességében a cég eredményeit egy 500 millió dolláros értékvesztési leírás rántotta a mélybe - enélkül, valamint a többi egyszeri tétel nélkül a vállalat nem lett volna veszteséges.