Tavaly februárban írtam itt a blogon először -- részben saját tapasztalat alapján, részben mások beszámolóira támaszkodva --, hogy a Telekom 4G-s hálózatán a BlackBerry Net adatcsomagokkal valami nagyon nem stimmel: Nevezetesen a BlackBerry 10-es készülékek teljesen rendszertelen időközönként leszakadtak az adatcsatornáról, így megszűnt minden adatátvitel a készülék és az internet között.
A hibajelenségben kétségtelenül az volt a legbosszantóbb, hogy gyakran csak hosszú percekkel, netán órákkal azután vették észre a felhasználók, hogy a kapcsolat tényleg megszakadt, ami mondanom sem kell pont egy üzleti telefonnál elég problémás tud lenni (ilyenkor a kis "szederjel" eltűnik a térerő ikon mellől, és 4G helyett 4g-t mutat a telefon). Nos van egy jó hírem: mostanra sikerült úrrá lenni a helyzeten, és megoldani a problémát.
Legalábbis erről számolt be nekem a minap néhány előfizető, illetve nem hivatalosan maga a szolgáltató is megerősítette, hogy a felhasználók életét megkeserítő hiba mára elhárult. Jobb későn, mint soha ugyebár.
Sajnos ez nem jelenti azt, hogy minden hasonló hiba a múltté, bár a többi hálózati para legalább már nem BlackBerry-specifikus. A legkellemetlenebb kétségkívül az elsősorban a Telekom és Telenor előfizetők életét nyomasztó "nem fogadott hívás" SMS, miközben a készülék be van kapcsolva és van is térerő. Ezt a jelenséget az úgynevezett fallback-jelenség okozza, és jellemzően akkor tapasztalható, amikor 4G-s hálózatra csatlakozik a mobil, és valaki felhívja az előfizetőt. A mobilhívásokhoz ugyanis vissza kell váltani 2G-re vagy 3G-re (mivel 4G-n egyelőre nincs hanghívás), és míg ezt a procedúrát a telefon elvégezné és lekommunikálná a hálózattal, addigra adott esetben túl sok idő telik el, így nem elérhető státuszt kap vissza a központ - és így a hívó fél.
A szolgáltatók állítólag ezen a problémán is gőzerővel dolgoznak, és egyre kevesebbeket is érint a jelenség, de az igazi problémamentes üzem majd akkor jöhet el (ha eljön valaha), ha már minden 4G-n megy, beleértve az adatkapcsolatot és a beszédhívást is. Erre az átállásra állítólag egy éven belül sor kerülhet itthon is -- de a 4G-s hanghoz, vagyis a VoLTE-hez megfelelő készülék is kell (ráadásul mindkét oldalon).
Te tapasztaltad ezt a hibát? Már nálad is megoldódott? Írd meg ide a kommentekbe, vagy a Facebook-oldalunkra!