Manapság meglehetősen divatos a felhasználók privát szféráját védelmező lovagi szerepben tetszelegni, ezt tette többek közt nemrégiben a WhatsApp is, melyet a világ egyik legnépszerűbb chatplatformjaként tartanak számon. A cég nemrég vezette be a platformra a végponti titkosítást, ami kétségtelenül nagy előrelépés a privát szféra jobb védelme felé. Kár, hogy a jelek szerint most mindezt egy kapásrúgással a hálóba helyezett öngóllal csaknem teljesen sikerült átértékeltetni több tíz- vagy akár százmillió felhasználóval.
A WhatsApp ugyanis a hét közepén megváltoztatta a felhasználási feltételeit, az új szabályok alapján pedig a chatprogram a jövőben átadja majd a felhasználó telefonszámát, valamint egy csomó más, egyedi jellemzőt a kliensről a Facebooknak. Ilyen egyedi jellemző többek között az operációs rendszer, a kijelző felbontása, a mobilszolgáltató, a készülék azonosítója, vagy éppen olyan, használati statisztikák, mint például hányszor nyitja meg az appot a felhasználó. Mindez hivatalosan a "reklám- és termékélmény" fejlesztését szolgálja.
Az új használati feltételek szerencsére csak 30 nap múlva lépnek életbe, addig minden, már meglévő felhasználó jelezheti, hogy nem járul hozzá az adatok átadásához, erről részletes leírást ezen az oldalon találhattok.
Azt is érdemes azért hozzátenni a történethez, hogy a WhatsApp 2014 óta a Facebook tulajdona, azé a Facebooké, mely elképesztő szintre fejlesztette a felhasználói profilozás tudományát. Bár a közhiedelem szerint mind a Facebook, mind a WhatsApp ingyenes szolgáltatás, valójában ez esetben sem történt más, csupán ismét bebizonyosodott, hogy nem csak a felhasználóktól direktben beszedett előfizetési és egyéb díj vastagíthatja a pénztárcát.