Amerika még mindig a világ közepe, legalábbis ami a fogyasztói társadalom világát illeti, azaz ami Észak-Amerikában nem kapható a boltokban, az gyakorlatilag vagy a) nem létezik, vagy b) egyáltalán nem menő, irreleváns kacat. Különösen igaz ez, ha valamilyen (szórakoztató)elektronikai termékről van szó. Bár a KEYone már egy hónapja kapható Angliában, a készülék csak ma jelent meg a tengerentúlon, vagyis a fél világ mától datálja az új nyomógombos BlackBerry globális rajtját.
Ami azt illeti, elég hosszú út vezetett eddig a napig, hiszen a KEYone-t már januárban mutogatták a sajtónak, nem mellesleg éppen egy amerikai szakkiállításon, a CES-en, Barcelonában pedig beérett a hivatalos-hivatalos bemutató is, hogy aztán csak két hónappal később, április végén kerüljenek a boltokba az első példányok.
A május végi, észak-amerikai rajtot nem különösebben pörögte túl a BlackBerry Mobile, vagyis a TCL, aki pedig egyébként a kontinens egyik ismert és elismert gyártója, dacára kínai származásának. A KEYone így például egyelőre csak Kanadában került be a mobilszolgáltatókhoz, az USA-ban egyelőre csak az Amazonon, illetve a Best Buy (kábé helyi Media Markt) egyes üzleteiben találni a típusból.
Valószínűnek tartom, hogy a TCL egyelőre vagy teszteli a piacot, vagy egyszerűen nem akart dollármilliókat ölni marketingtámogatásra. Az Egyesült Államokban nehezíti a helyzetet az is, hogy a szolgáltatók kétféle norma szerint működtetik a hálózatukat, vagyis eleve két KEYone típust (GSM, CDMA) kellett készítenie a TCL-nek, ha mindenkit ki akar szolgálni.
A KEYone a következő hetekben érkezhet meg a kisebb európai piacokra, így Magyarországra is. A telefon már előrendelhető a BerryBoltban, a BlackBerry megoldások legnagyobb független hazai forgalmazójánál.