Amerika még mindig a világ közepe, legalábbis ami a fogyasztói társadalom világát illeti, azaz ami Észak-Amerikában nem kapható a boltokban, az gyakorlatilag vagy a) nem létezik, vagy b) egyáltalán nem menő, irreleváns kacat. Különösen igaz ez, ha valamilyen (szórakoztató)elektronikai termékről van szó. Bár a KEYone már egy hónapja kapható Angliában, a készülék csak ma jelent meg a tengerentúlon, vagyis a fél világ mától datálja az új nyomógombos BlackBerry globális rajtját.

Ami azt illeti, elég hosszú út vezetett eddig a napig, hiszen a KEYone-t már januárban mutogatták a sajtónak, nem mellesleg éppen egy amerikai szakkiállításon, a CES-en, Barcelonában pedig beérett a hivatalos-hivatalos bemutató is, hogy aztán csak két hónappal később, április végén kerüljenek a boltokba az első példányok.

cornerstone.jpg

A május végi, észak-amerikai rajtot nem különösebben pörögte túl a BlackBerry Mobile, vagyis a TCL, aki pedig egyébként a kontinens egyik ismert és elismert gyártója, dacára kínai származásának. A KEYone így például egyelőre csak Kanadában került be a mobilszolgáltatókhoz, az USA-ban egyelőre csak az Amazonon, illetve a Best Buy (kábé helyi Media Markt) egyes üzleteiben találni a típusból. 

Valószínűnek tartom, hogy a TCL egyelőre vagy teszteli a piacot, vagy egyszerűen nem akart dollármilliókat ölni marketingtámogatásra. Az Egyesült Államokban nehezíti a helyzetet az is, hogy a szolgáltatók kétféle norma szerint működtetik a hálózatukat, vagyis eleve két KEYone típust (GSM, CDMA) kellett készítenie a TCL-nek, ha mindenkit ki akar szolgálni.

A KEYone a következő hetekben érkezhet meg a kisebb európai piacokra, így Magyarországra is. A telefon már előrendelhető a BerryBoltban, a BlackBerry megoldások legnagyobb független hazai forgalmazójánál.

Még meg sem jelent a boltokban, de már szárnyal a KEYone, legalábbis a BlackBerry (egykori) anyaországában, Kanadában, ott is konkrétan a legnagyobb mobilszolgáltatónál, a Rogers Wirelessnél. A szolgáltatótól származó adatokra hivatkozva Steve Cistulli, a BlackBerry Mobile régiós fejese legalábbis arról dicsekedett Twitteren, hogy eddig egyetlen BlackBerryre sem érkezett még annyi előrendelés, mint az arrafelé hivatalosan a napokban debütáló KEYone-ra. Ami elég nagy dolog, tekintve, hogy a Rogers 17 éve árul BlackBerry készülékeket az országban.

rogers-keyone.jpg

A helyiek tehát továbbra is úgy tekintenek a BlackBerry márkára, mint Kanada egyik nemzeti büszkeségére a juharszirup után, bár azért a visszajelzések elég vegyesek, és azt mutatják, hogy akadnak olyan shopok is az országban, ahol úgy tudja a személyzet, hogy a BlackBerry már nem is létezik (wow, mintha csak Magyarországon lennénk!).

Darabszámot persze nagyon diplomatikusan nem közölt Cistulli, és ismerve a készüléket gyártó TCL-t, jó eséllyel soha nem fog ilyen adat kikerülni a cégtől, a jelek azonban kétségtelenül biztatónak tűnnek.

Hogy egy kis magyar vonatkozása is legyen a hírnek, a legnagyobb hazai BlackBerry-viszonteladónak számító BerryBoltban is rekord számú előrendelés érkezett eddig a KEYone-ra, melyet előreláthatóan június első felében fognak megkapni az előrendelők. A KEYone itthoni szolgáltatói bevezetéséről egyelőre semmilyen hivatalosnak tekinthető, megerősített információ nem látott napvilágot.