A kríziskommunikáció gyönyörű mintapéldája a BlackBerry hivatalos blogján múlt pénteken megjelent poszt, melynek címe nagyjából:
A "fogyasztói" BBM-et érintő változások BB10-en és BBOS-en
Ebből még akár valami jó is kisülhetne, gondolhatja az egyszeri, Passporttal, Classic-kal, netán Bold 9900-rel rendelkező halandó, ám a posztot tovább olvasva viszonylag kevés oka marad az örömre.
A lényeg nagyjából, hogy a BlackBerry tovább folytatja az úgynevezett "fogyasztói", vagyis az iOS és Android platformokon működő BBM és a BB10-es és BBOS-es készülékeken futó kliens funkcionális és infrastruktúra-szintű szétválasztását, amit valójában tavaly ősszel kezdett el úgy istenigazából. A változások eredményeképpen június 27-től:
- A BBM csatornák szolgáltatás, mint olyan, elérhetetlen lesz BB10-es és BBOS készülékekről.
- Nem lesznek többé támogatva a platformszintű vegyes csoportok, vagyis egy csoportban nem lehet egyszerre BB10-es kliensről és androidos valamint iOS-es kliensről bejelentkezni.
- BB10 és BBOS klienseken semmilyen vásárolható tartalom nem lesz elérhető.
- Bár a chatelés tovább működik, de az avatarok (profilképek) nem mennek át BB10-es és androidos/iOS-es készülékek közt.
Uff, vagyis ha valaki a chatelésen kívül bármit is kezdeni akar BBM-en, az jobban teszi, ha Androidra vagy iOS-re vált (a Windows Phone kliens támogatása is megszűnik a fenti dátumtól). A változás leginkább a csatornatulajdonosokat érinti majd, de mivel ez a közösségi platform amúgy sem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, annyira nem nagy kár érte.
A BlackBerry igyekszik megnyugtatni a kedélyeket, hogy tovább támogatja a BBM-et a két érintett platformon, de azért elég nyilvánvaló, hogy a cég a matricák meg fogyasztóközpontú funkciók helyett inkább a szuperbiztonságos BBM Enterprise platformban lát lehetőséget, amit természetesen jó pénzért árul az arra igényt tartó szervezeteknek.
Via Inside BlackBerry blog.