A BlackBerry Hub+ szolgáltatáscsomagjába tartozó Privacy Shade alkalmazás szerintem az egyik legjobb, személyes információk felett őrködő app, ami valaha okostelefonokhoz készült. A lényege kb annyi, hogy bekapcsolást követően a rendszer kijelző jelentős részét kimaszkolja, vagyis hiába próbálja valaki lelesni a mobilról mondjuk a metrón netán egy tárgyaláson az e-maileket vagy chatüzeneteket. A Privacy Shade tegnap frissült a Play Store-ban, és egy újabb, a személyes adatok további védelmére szánt funkcióval gazdagodott.
Ez a Redactor mód, ami felfogható egyfajta negatív szövegkihúzónak, vagyis inkább szövegeltüntetőnek. Ha már veled is előfordult párszor, hogy szerettél volna megosztani egy képernyőképet a mobilodról, de éppen ott volt egy mobilszám, e-mail cím netán név, amit nem szerettél volna világgá kürtölni, akkor a Redactor módot neked találták ki.
Bár a szenzitív adatok egy képszerkesztővel is eltüntethetők egy screenshotról, a Redactor funkcióval minden eddiginél könnyebb az érzékeny információk eltávolítása (elég az ujjaddal kihúzni az eltüntetendő szöveget, eredményt lásd a fenti screenshoton), az app ráadásul le is tudja menteni a képernyő tartalmát (természetesen a kitakart részekkel) és azonnal meg is tudja osztani.
Nem azt mondom, hogy a Redactorral a BlackBerry újra feltalálta a spanyol viaszt, ezzel a funkcióval azonban további védelmet kaphat a privát szféra, ami soha nem volt még olyan releváns, mint napjainkban.
A Redactor móddal kiegészült Privacy Shade androidos BlackBerrykre ingyenesen letölthető, más androidos készülékekre pedig a Hub+ csomag részeként használható, 30 nap próbaidőszak eltelte után előfizetéssel.
A CrackBerryn megjelent tegnap egy szavazás, amit most jól lenyúlok, hiszen az univerzum egyik legkomolyabb kérdését feszegeti, miszerint
Van-e a feketén kívül egy BlackBerrynek más színe?
Na jó, nem pontosan ez a kérdés, hanem az, hogy a rövidesen kapható BlackBerry KEY2-ból melyik változat tetszik, vagy melyiket vennéd meg szíved szerint. Úgyhogy most én is megszavaztatlak titeket jól ebben a kétségtelenül sorsdöntő kérdésben (ami korábban már többször megtörtént, de nem árulom el, milyen eredeménnyel):
A kríziskommunikáció gyönyörű mintapéldája a BlackBerry hivatalos blogján múlt pénteken megjelent poszt, melynek címe nagyjából:
A "fogyasztói" BBM-et érintő változások BB10-en és BBOS-en
Ebből még akár valami jó is kisülhetne, gondolhatja az egyszeri, Passporttal, Classic-kal, netán Bold 9900-rel rendelkező halandó, ám a posztot tovább olvasva viszonylag kevés oka marad az örömre.
A lényeg nagyjából, hogy a BlackBerry tovább folytatja az úgynevezett "fogyasztói", vagyis az iOS és Android platformokon működő BBM és a BB10-es és BBOS-es készülékeken futó kliens funkcionális és infrastruktúra-szintű szétválasztását, amit valójában tavaly ősszel kezdett el úgy istenigazából. A változások eredményeképpen június 27-től:
- A BBM csatornák szolgáltatás, mint olyan, elérhetetlen lesz BB10-es és BBOS készülékekről.
- Nem lesznek többé támogatva a platformszintű vegyes csoportok, vagyis egy csoportban nem lehet egyszerre BB10-es kliensről és androidos valamint iOS-es kliensről bejelentkezni.
- BB10 és BBOS klienseken semmilyen vásárolható tartalom nem lesz elérhető.
- Bár a chatelés tovább működik, de az avatarok (profilképek) nem mennek át BB10-es és androidos/iOS-es készülékek közt.
Uff, vagyis ha valaki a chatelésen kívül bármit is kezdeni akar BBM-en, az jobban teszi, ha Androidra vagy iOS-re vált (a Windows Phone kliens támogatása is megszűnik a fenti dátumtól). A változás leginkább a csatornatulajdonosokat érinti majd, de mivel ez a közösségi platform amúgy sem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, annyira nem nagy kár érte.
A BlackBerry igyekszik megnyugtatni a kedélyeket, hogy tovább támogatja a BBM-et a két érintett platformon, de azért elég nyilvánvaló, hogy a cég a matricák meg fogyasztóközpontú funkciók helyett inkább a szuperbiztonságos BBM Enterprise platformban lát lehetőséget, amit természetesen jó pénzért árul az arra igényt tartó szervezeteknek.
Via Inside BlackBerry blog.
A BlackBerry a kezdetek óta elég bőkezűen bánt a vásárlókkal, már ami a gyári tartozékválasztékot illeti: a készülékekhez bőrtokok, szilikon tokok, dokkolók voltak elérhetők több színben és kialakításban is. A BlackBerry KEY2 esetében azonban senkit nem fog fenyegetni a bőség zavara.
Talán azért, mert a KEY2 tok nélkül is igazán masszív és formás, talán azért, mert nem tapasztalható akkora igény manapság a védőtokokra, mindenesetre úgy fest, hogy -- legalábbis kezdetben -- mindössze két gyári tartozék lesz elérhető ehhez a típushoz, igaz, azok legalább eltérő igényeket szolgálnak ki.
Így a KEY2-höz is lehet majd vásárolni puha felületű kemény tokot, vagy hátlapot, amit a készülék oldalaira/hátlapjára lehet majd rápattintani, így extra védelmet kaphatnak a sarkok és az alumínium keret. A gyártó szerint a tok nem tesz hozzá lényegesen a készülék vastagságához (ez a hasonló megoldásoknál rendszerint probléma szokott lenni), kitűnő a fogása és az NFC antennát sem árnyékolja le. Még szép. Egyedül sötétszürke színben lesz elérhető.
A fliptok-híveknek is tartogat tokot a BlackBerry Mobile, a gyári KEY2 flip bőrtok a kemény tokkal ellentétben a hátlap mellett az előlapot is védi, illetve bőr bevonatot kap, vagyis szokás szerint ez egy elegánsabb outfithez passzoló kiegészítő lesz. Az összképet kicsit lerontja az irgalmatlanul gagyi BlackBerry-logó a tok előlapján, viszont a tok belsejében cserébe egy kártyatartó is lesz, ahová bankkártyát vagy igazolványt lehet tenni. Szintén csak fekete színben lesz kapható.
A két tok már megtalálható a BlackBerry Mobile weboldalán, igaz, árakat még nem tett közzé hozzájuk a gyártó, ahogy az elérhetőségről sincs információ. Ahogy a KEY2 is, úgy a gyári tartozékok is elérhetők lesznek majd itthon a BerryBolt választékában, ha érdekelnek a részletek a megjelenéssel kapcsolatban, iratkozz fel a hírlevélre ezen az oldalon.
A BlackBerrynek mondjuk úgy soha nem volt erőssége a marketing, illetve úgy általában nem állt jól neki a reklámműfaj, de szerencsére mióta a TCL vette kézbe a készülékek gyártását, ez is változni látszik. A KEY2 múlt heti premierjén bemutatott reklámfilm némi öniróniával fűszerezve tart görbe tükröt az egész iparág elé. Nézzétek csak:
A szpot nagyjából azt vetíti elő, hogy mire számíthatsz, ha társaságban előveszed a vadonatúj BlackBerry KEY2-det (vagy akár egy KEYone-t). Például:
Ez az, amire gondolok?
Öööö, ez egy billentyűzet?
Dehát ez egy BlackBerry! Azt hittem már rég...
Régen imádtam a BlackBerrymet.
Én most is imádom.
- vágja rá elégedett fejjel a csaj a reklám végén. Közben ügyesen előkerül két szó erejéig a biztonság kérdése, az akku kapacitása sőt még a Speed Key is. Termékpozicionálás at its best. Veled előfordult már, hogy hasonló szituációba kerültél?