Egy a Facebook-oldalunkra küldött komment kapcsán eltűnődtem rajta, hogy a RIM az elmúlt években hogyan változtatott a logisztikai stratégián, beleértve a szállítást, gyártást és a tartozékok jellegét, mennyiségét. Az utóbbi években a gyártók elképesztő pitiáner módszerekkel képesek irgalmatlan pénzeket spórolni, mondhatni természetszerű, hogy a dobozok egyre kisebbek lesznek, a gyári tartozékból pedig egyre kevesebb van a kezdőcsomagban. Lássunk is akkor konkrét példákat.

A fenti képen három csúcskategóriás okostelefon, a 2008-ban debütált BlackBerry Bold (9000), a 2009-es BlackBerry Bold (9700) és a 2010-es BlackBerry Torch (9800) doboza található - utóbbit akár helyettesíthettük is volna egy 2010-es Bold (9780) dobozával, valószínűleg ugyanakkora mindkét kartonbox.

A képeken jól látható, hogy a csomgolás hogy megy össze évről-évre, így a RIM mindjárt két legyet üthet egy csapásra: a hiányzó tartozékokon tekintélyes összegeket spórolhat, illetve a kisebb doboz miatt a szállítási költségek is csökkennek fajlagosan. Ha nagyon jófejnek akar látszani egy cég, ilyenkor némi marketingtámogatással megindokolhatja az egészet a környezettudatos szemlélet fokozatos bevezetésével.

De mik is hiányoznak pontosan a dobozokból? Többnyire az aktív tok hiánya a feltűnő, ami két éve még minden felsőkategóriás BlackBerry csomagolásában ott volt, ma már viszont - ahogy azt a pénteki kicsomagolás során tapasztaltuk - a legdrágább modell mellé sem jár "ingyen". Kiválóan szemlélteti a változásokat az USB-s szinkronkábelek feltűnő méretcsökkenése is: az alábbi képen a bal oldali kábel a 9700-as Bold, a jobb oldali a Torch dobozából került elő.

Mondjuk mindezen spórolgatás annak ismeretében kissé feleslegesnek hathat, hogy az itthon kapható első T-Mobile-os Torchokat átutaztatták gyakorlatilag az egész világon, hiszen a mexikói gyárban készültek, miközben az amerikaiaknál árult mobilokat meg zömében Tiszaújvárosban gyártják...

süti beállítások módosítása