Heheheh, most jól bedőltetek, ez a T-Mobile nem az a T-Mobile ám!

Félretéve a gyermekded tréfát, ez a post azért született, hogy érzékeltetni próbálja, milyen egy olyan mobilpiac, ahol tényleg irgalmatlan versenyt vívnak egymással a szolgáltatók. Európában maradva szeretünk Angliával példálózni, de ezúttal átutazunk a nagy vízen túlra, az Egyesült Államokba, ahol a T-Mobile nem tartozik úgy a nagy halak közé, mint felénk, viszont az anyavállalat az utóbbi években igyekezett mindent megtenni azért, hogy halljanak róla az amerikaiak, és lehetőség szerint minél többen otthagyják régi szolgáltatójukat, hogy átszerződjenek a német gyökerű telkóhoz.

Ezt a célt szolgálja többek közt az amerikai T-Mobile idei valentin-napi akciója, amiben két napon keresztül minden telefonját - tényleg MINDEGYIKET, tehát a BlackBerryket is - ingyen adja az ügyfeleknek. A cég mindezért cserébe pusztán annyit kér, hogy az előfizető két évig maradjon T-Mobile-os, vagyis kössön hűségszerződést a szolgáltatóval. Egyébként ezt a promóciót nem először szedi elő az amerikai magenta, tavaly elsöprő sikerrel csináltak hasonló akciót.

És hogy miért nem működhet nálunk hasonló akció?

Nagyjából a következő okai lehetnek, de az alábbiak mindenképpen közrejátszanak benne:

A Telenor Magyarország ma közzétette 2010. negyedik negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit. 2010 a távközlési ágazat egésze számára nehéz év volt. A gazdasági recesszióból történő lassú kilábalás és a hatóság által 2010 januárjában és decemberében végrehajtott hívásvégződtetési díjcsökkentés miatt a 2010-es pénzügyi év összárbevétele 11,9 milliárd forinttal elmaradt a 2009. évitől.

(...)

Az EBITDA egyszeri tételek levonása előtti nominális összege 10,4 milliárd forinttal csökkent 2009 negyedik negyedévével összehasonlítva, elsősorban az értékesítési költségként elszámolt 9,9 milliárd forintos távközlési különadó miatt.

(...)

A beruházási költségek 1,1 milliárd forinttal maradtak el 2010 negyedik negyedévében az egy évvel korábbitól. Az EBIT összege 12,8 milliárd forinttal volt alacsonyabb mint 2009 negyedik negyedévében a kisebb EBITDA és a hálózatmodernizáció miatt megemelkedett értékcsökkenési költségek miatt.


süti beállítások módosítása