Június végén bejárta az internetet a hír, hogy az androidos mobilokból már naponta átlagosan több mint félmilliót aktiválnak. Azért le a kalappal a Google előtt, ez tényleg szép teljesítmény, talán éppen erre válaszul jelentette be múlt héten a RIM, hogy az EMEA, vagyis az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magába foglaló régióban három hét alatt egymillió új BlackBerry előfizetőt toboroztak a szolgáltatók.
Bár nem napi félmilliós ügyfélbázis-növekedésről beszélünk, azért ez is szép teljesítmény. Ne feledjük, hogy egyetlen régióról van szó csupán, ráadásul ezekből az ügyfelekből a RIM nem egyszeri pénzt szed ki, hanem a rendszeres fizetős ügyfélbázisát növeli. Mellékesen az egymillió új account három hét alatt nagyjából napi 50 ezer új ügyfélnek felel meg, mégegyszer, csak és kizárólag az EMEA régióban.
A bejelentésből jól látszik, hogy a RIM számára egyre nyilvánvalóbbá kezd válni, hogy pusztán a tengerentúli piacra koncentrálva nem lehet felvenni a versenyt többé a riválisokkal, melyek egyre több növekedési teret vesznek el a kanadaiaktól. A cég a legjobban teljesítő európai piacain túl szerencsére a kicsik számára is egyre több figyelmet szentel, erre jó példa az App World év eleji bővítése, valamint az eddiginél nagyobb nyitottság a helyi szolgáltatók irányába.
Gratulálunk az új mérföldkőhöz az európai csapatnak!