Egyik olvasónk, Slash a múlt héten új telefont vásárolt, egy BlackBerry 9860-at, ám az öröm nem tartott túl sokáig: egy olyan készüléket kapott, amit nem elég, hogy nem erre a piacra lett szánva, de regisztrálni sem lehetett BIS-en, ami az egyik legfőbb jele annak, hogy a telefon vagy már közvetlenül a gyárból, vagy más úton-módon illetéktelen kezekből került az eladóhoz. Következzen a történet első kézből:

Nemrég új Blackberry telefon vàsàrlàsra szàntam el magam. Segitségül hivtam Google-t hol mennyibe fajna a telefon. Hamarosan megtaláltam azt a GSM boltot ahol elfogadhato árat találtam 2év gari bla bla bla.
Telón egyeztettem velük, ez volt szombaton, mondtam nekik, kedden mindenkepp kell a bleki. Okayy hétfőn futárnak adjuk, de a honlapon csináljam meg a rendelést. Annyit mondott a "kedves" eladó még, hogy a telefon doboza a másik üzletükben van, erre én, különösebben nem érdekel a doboz (majd elhozom ha pesten épp lesz egy kis idöm) dobjátok fel a telot a töltövel.

Szal kedden jön a futár, mondja mennyit kell fizetnem, 1500 Ft-al lett több mint a számla szerint a rendelési lapon. Ez volt az első meglepi, a következő akkor ért amikor kibontottam a csomagot. Egy olyan töltő vigyorgott rám amilyet életemben nem láttam. Háromágú villás tőltővel mèg nem randiztam. Na most már biztos lesz egy nem kellemes hangvételű telefon beszélgetésem a bolttal. Aztán BlackBerry kézbe , bekapcs......boot stb stb..... Ok.. Mondom átállitom magyar nyelvre, nini nincs magyar nyelv, hm semmigond, software update majd segit, aha, szerettem volna, bármit csináltam apploader, desktop manager, semmi. Na tegyük csak bele a sim kártyát, jajjajj , semmi nem történik, nem jön a reges sms, hjúzton baj van !!!!!!!!

Tárcsáztam a boltot, de ez mar este hét után volt, mondom sràcok ugy alakult holnap áruért kell mennem bemennék hozzátok van egy apró kis málör a BlackBerryvel. Jött a válasz, ok 10 kor nyitunk gyere és megcsináljuk a telót :)) Eljött a másnap, nem sokkal dél elött értem oda, elővettem a Torch-ot , na azonnal tudták mi a pálya, mondom szeretném ha zsir új fóliázott telót adnátok dobozostul mindenestül. Azonnal vették is elő szó nélkül, mondom uno momento, PlayBook elő , pin és imei number check, na akkor ez jónak tűnik... :) 

Slash kalandjai ezzel végül pozitív fordulatot vettek, reméljük sokáig fogja szolgálni a telefonja, és ha bármi baj lesz vele, az üzlet ezek után már korrektül intézni majd a jótállást. A fentieket röviden összefoglalva, ha nem mobilszolgáltatónál veszed a BlackBerrydet, a következőkre figyelj oda, és nem lehet nagy baj:

  • Soha ne vegyél át csomagolás/doboz nélküli telefont új áron! Ha lehet bontatlan csomagolást kérj, 
  • Még az üzletben ellenőrizd, hogy a telefonon, az akkumulátor fedele alatt lévő, vonalkódot tartalmazó matrica megvan-e, nincs-e részben feltépve, nem tűnik-e sérültnek, illetve a dobozon lévő IMEI és PIN egyezik-e a készüléken lévővel,
  • Az átvételkor ellenőrizd, hogy megvan-e minden tartozéka a telefonnak,
  • Töltesd ki a jótállási jegyet, és nézd meg, hogy annyi jótállást vállalnak-e a mobilra papíron, amennyit korábban személyesen vagy a telefonban, netán a weboldalon ígértek,
  • A legjobb, ha ott helyben bele tudsz tenni egy olyan SIM-et, amire van BlackBerry szolgáltatás aktiválva. Ha a telefon nem jelentkezik be a rendszerbe (nem jön meg a regisztrációs üzenet), az azt jelenti, hogy a  készülék ki van tiltva a hálózatról, úgyhogy semmiképpen ne vedd meg!

A fentiek az összes BlackBerry típusra egyaránt vonatkoznak, legyetek nagyon körültekintőek, egyes kereskedők sajnos előszeretettel élnek vissza azzal, hogy sokan anélkül vásárolnak BlackBerryket, hogy a fentieket ellenőriznék. Lehet, hogy ezeket a készülékeket csábító áron kapod, de gondolj arra, hogy ez soha nem véletlen, sok esetben nem azt a szolgáltatást, illetve nem azt a készüléket kapod (még ha ugyanaz is a típus), amit mások legális forrásból vesznek és használnak.

süti beállítások módosítása