Tegnapelőtt született itt egy poszt arra válaszul, hogy számtalan megkeresést kaptam olyan érdeklődőktől, akik a Vodafone-nál szándékoznának BlackBerry Z10-et vásárolni, de valahogy nem sikerült nekik, mert éppen nem volt az üzletben, holott árlistán már régóta szerepel a telefon. Azért ne legyünk igazságtalanok, lássuk be, a Z10 valószínűleg nem a legkeresettebb készülék lehet a Voda választékában, de azért ettől még illene tartani belőle legalább mutatóba, vagy kérésre gyorsan beszerezni.

voda_arkad.jpg

A szolgáltató védelmében legyen mondva, hogy jelentkeztek a tegnapelőtti poszt után olyanok, akiknek sikerült a Vodafone Magyarországnál Z10-hez jutniuk, úgyhogy nem lehetetlen a küldetés, bár kétségtelenül nem egyszerű, ahogy az kiderül szucsitg történetéből. Az ő olvasói levele következik:

Az én sztorim úgy kezdődött, hogy nem túl boldog BIS user voltam a 9700-ammal a Telenornál, majd az első túlszámlázásnál, kerestem kiegészítő megoldást a 150 megás korlátjukra. Aztán “hagytam” végül egy hónapig, következő hónap végén lekapcsolták a BIS-t. Felhívtam őket, hogy azonnal kapcsolják vissza. Sikerült, és a nem létező lakossági ajánlatok mellett (3* jeleztem nekik, hetek múlva is ott volt a telefonos menüben) végül megegyeztünk némi vita után, hogy kötök egy túlforgalmazásos kiegészítő csomagot. Sikerült nekik bekapcsolni egy  rosszat, amit amúgy nem is lehet BIS mellé, mivel nem túlforgalmazásos. Amint jött az SMS, hogy mit műveltek, telefonáltam, hogy én ezért nem vagyok hajlandó egy Ft-ot sem fizetni, kapcsolják ki azonnal, a kiszámlázás pedig fel se merüljön bennük. Erre a hölgy, azt mondta, hogy jó, kikapcsolja a BIS-szel együtt. Mondtam, hogy ugye viccel, “de hát a rendszer…”. Finoman a tudtukra adtam, hogy oldják meg, nem érdekel, fizetni nem fogok olyanért, amit nem kértem. Végül semmilyen SMS-t nem kaptam hó közepéig, mikor is jött, hogy magasforgalmi keretemet elértem 90%-ban. Reggel fél 6-kor. Aznap egész nap otthon voltam WiFi-n, csak boltba szaladtam el max fél órára. Estére letiltották a SIM-et. Január vége volt, február elején bementem a Vodafone-hoz, kötöttem egy RED Standardot, 2 giga BIS net +990 Ft-ért, kedves kiszolgás, de mondták hogy 3 hónapig nem tudok majd telefont venni. Gondoltam, hogy nagyjából addigra érhet ide a Z10 is, pont jó. (Időközben szegény 9700 kijelzője meghalt.)

Május 6-án, amikor már hetek óta csak vártam a Vodafone honlapjának frissítését, és végre telefont is tudtam venni, gyanús lett, hogy mintha megváltozott volna a szöveg. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, kérdeztem, hogy kapható-e a Z10. Mondta a kedves úriember, hogy igen, a hol kérdésre, pedig a vasárnapi zárókészlet alapján azt mondta, hogy a Smart Store-ban biztos nincs, de az Árkádban jó eséllyel. Másnap reggel munkába menet felhívtam őket megint, hogy van-e még. Volt. Amint kinyitott az üzletet, telefonáltam, hogy szeretnék egyet. Kikérdeztek, hogy s mint lesz, milyen előfizetésem van… Ebédszünetben elszaladtam, amikor is kiderült, hogy előbb fel kell oldani a hűségidőt. 72 óra. Nem kicsit eldurrant az agyam azon a flegma stíluson, amit a szőke kolleganőjük megengedett magának (hozzáteszem, partnerüzlet), főleg hogy 35 percet utaztam ezért csak oda. Felhívtam az ügyfélszolgálatot megerősítés gyanánt, a hölgy megértő volt, és mondta, hogy csak 48 óra. Másnap telefonálok, hogy mi a helyzet, kiderült feloldották, de erről nem küldtek semmit sem. Megkértem, hogy keressen nekem másik üzletet (nem mindegy, hogy hol hagyok ott egy kisebb összeget egy telefonért és cserébe milyen kiszolgálást kapok), a Duna Plaza és az Europark tűnt nyerőnek. Nem sikerült őket utólérnem, kértem a központot, ők küldtek SMS-t, majd felhívtak.

Az europarkos eladó nagyon kedves volt, megnézte a rendszerben, hogy tudok-e telefont venni, és bár a hűség időt feloldották, de 72 órát várnom kell mindenképp. Mondta, hogy bár pénteken nem lesz, szombaton nagyon szívesen soron kívül fogad. Így is terveztem, megnyugodott a lelkem. Pénteken kapok egy telefon hívást az Árkádból, hogy mehetek a telefonért. Elmeséltem nekik, hogy mennyire elégedetten távoztam tőlük, és nem kívánok visszatérő vevő lenni. Ekkor gyakorlatilag megzsarolt, hogy jó, akkor visszamondja a hűségidőm feloldását, és kezdhetem előlről. Végül náluk vettem meg a telefont, mintapéldány nem volt, a szőke eladónak pedig az volt a szerencséje, hogy 2 perccel azelőtt ment szünetre, hogy odaértem volna (szembejött velem). Kifogtam egy sokkal kedvesebb (és csinosabbat), aki számtalanszor kért elnézést, hogy elhúzodik a dolog (25-30 perc volt minden papírral). Így lettem boldog Z10 tulajdonos, imádom a virtuális billentyűzetet, és már megjártam a 10.2-t is. Sajnos a Vodafone is STL100-1-et árusít, bár nekik nincs is LTE-jük sem, de dícséretükre szóljon, a 10.1 hivatalos rajtja után másfél héttel elérhetővé vált náluk is a frissítés, habár elég bugos volt. Most 10.1.0.2062-n vagyok, kíváló akkuidővel.

Tanulság: telefonálni kell és lesz egy Z10 valahol valamelyik üzletben.

Címkék: vodafone z10
süti beállítások módosítása