Lassan kezd ez az egész olyan lenni, mint az állatorvosi ló esete, ez a kanadai okostelefon-gyártó csak nem akar kimúlni, pedig annyian és oly sokszor jövendölték (szeretnék?!) már a halálát, hogy ebbe egy egészséges cég már rég ötször oda-vissza belerokkant volna. Most meg tessék, nem vásárolják fel, sőt, tőkeinjekciót kap, nem beszélve arról, hogy egy olyan profi stratégát tesznek meg a cég vezetőjének, aki bevallottan nem felszántani akarja a BlackBerry waterloo-i komplexumait, hogy a helyüket behintse sóval, hanem egyenesen hisz a gyártóban.
Persze ilyenkor szokott az következni, hogy a fél világ azonnal okosabb akar lenni a milliárdos üzletembernél (baszki, azon már gondolkodtál, hogy akkor mégis miért ő a milliárdos, és miért nem te?), megmagyarázva, hogy ez úgyis zsákutca, veszett ügy, de mindez nem változtat a tényen: a BlackBerry él és virul. Vagy legalábbis éldegél. Ami azt jelenti egyebek mellett, hogy a telefonok is velünk maradnak, BB10-estül, mindenestül.
Érdemes amúgy kiemelni az új cégvezető, John Chen kvázi első szavait a BlackBerry élén, azt hiszem ezt majd néhány hónap vagy netán év múlva jó lesz visszaolvasni:
Tudom jól, hogy minden összetevővel rendelkezünk ahhoz, hogy hosszú távú, fenntartható üzletet építsünk. Csináltam már hasonlót, láttam már ezt a mozit korábban.
Most már csak az a kérdés, hogy Chen mennyire szórakozott jól korábban azon a bizonyos mozin, illetve most már jó lenne, ha a drámaműfajt hanyagolnánk, és valami könnyedebb, szórakoztatóbb ág felé vinne az útja a BlackBerrynek, hogy aztán a végén mindenki egy jóízűt röhöghessen -- talán éppen azokon, akik évek óta a BlackBerry kihalásával riogatnak.