Tom szerint ez egy rendkívül szórakoztató történet, kicsit kifejtem.

John Chen egyik első lépése, miután tavaly novemberben átvette a BlackBerry vezetését, az volt, hogy a telefongyártás, készletkezelés és logisztika teljes egészét kiszervezte a Foxconnak. A Foxconn egy tajvani központú, Kínában gigantikus gyártási kapacitásokkal rendelkező elektronikai bérgyártó megavállalat, többet közt az Apple iPhone és iPad gyártását is viszi. A BlackBerry ezzel megszabadult a telefongyártás jelentette terhek túlnyomó részétől, és minimalizálta az azzal járó kockázatokat is, hogy elkerülje a Z10-hez hasonló fiaskókat - a cég 1 milliárd dolláros veszteséget volt kénytlen leírni a beragadt készletekre, amelyek még mindig nem fogytak el teljesen. Ezekért az extra szolgáltatásokért és a pénzügyi védettségért nyilván valamivel többet kell fizetnie a Foxconnak, és azt sem feltétlenül tudja megakadályozni, hogy hiány alakuljon egyes piacokon, több hetes átfutási időkkel, ha a kereslet erősebb a viszonteladók várakozásainál - bár ezzel mostanában nem igazán probléma, sajnos.

Ehhes képest a Passport a jelek szerint a régi módon készül, és azt a cég saját készletre veszi azokta, árulta el interjúkban Chen. A jelenlegi alacsony BlackBerry eladások (a havi 1 millió darab sincs meg), és a Z10 fiaskó után nem csoda, hogy 200 ezer darabos kezdőrészletet tartott elfogadhatónak a cég, hiszen előrejelezni a keresletet egy ennyire formabontó termékre szinte lehetetlen. A 200 ezer darab végül 10 óra alatt elfogyott - ez a normál üzletmenet 100-szorosa, időarányosan.

blackberry-passport-5.jpg

De miért volt szükség a Passportot saját készletre venni, ha csak 200 ezer darabról volt szó? Ekkora kockázatot valószínűleg még a Foxconn is bevállalt volna, ez gyakorlatilag semmi egy ekkora cég számára, egy kerekítési hiba a könyvelésben. És ha a BlackBerry saját irányítás alá akarta volna venni a kezelést és a logisztikát, a gyártás attól még maradhatott volna a Foxconnál.

A magyarázat prózai: ahhoz, hogy a Passport továbbra is elfogadható biztonsági minősítéseket kapjon Kanadában, az Egyesült Államokban és az európai piacokon, azt nem gyárthatja a Foxconn, pláne nem Kínában. A Passport jelenleg Mexikóban készül, tippünk szerint továbbra is a Jabil (egy amerikai bérgyártó vállalat, megfelelő biztonsági minősítésekkel) egyik ottani üzemében. Sok értelmét nem látjuk, hogy másnál készüljön, a BlackBerry ugyanis továbbra is gyárt BB7-es készülékeket meglévő üzleti ügyfelei számára, akik még mindig vásárolnak összesen havi néhány százezret azokból, ragaszkodva a régi, bevált rendszerükhöz.

A Passport tehát radikális, ugyanakkor továbbra is ízig-vérig BlackBerry.

süti beállítások módosítása