A régi motoros BlackBerry-felhasználók talán még emlékeznek rá, hogy pár évvel ezelőtt gyakorlatilag sehol nem lehetett kapni a kanadai gyártó telefonjait, kizárólag a mobilszolgáltatóknál, ráadásul többnyire külön előfizetés is kellett ahhoz, hogy a készülékek minden funkcióját ki tudja használni a tulajdonosa. Ez úgymond történelmi hagyománya volt a cégnek, mely tulajdonképpen a személyhívó-bizniszből nőtte ki magát, erős szolgáltatói kötődésekkel, majd az operátorokéval teljesen összedrótozott hálózattal. Hogy azóta mennyit változott a világ, azt jól jelzi, hogy a BlackBerry a saját blogján a saját webshopjában kapható kártyafüggetlen készülékek előnyeit ecseteli.
Egyébként teljes joggal, hiszen a SIM-független telefonoknak számos előnyük van, leginkább persze az, hogy pofonegyszerű a szolgáltatóváltás, csak kiveszed a régi kártyát a készülékből és berakod az újat - voilá, üdv az új szolgáltatódnál! Egyes felmérések szerint ezzel egyébként tetemes összegeket spórolhatsz még akkor is, ha a kártyafüggetlen telefonok amúgy jellemzően drágábbak, hiszen a mobilszolgáltató bele tudja kalkulálni a telefon árába azt, hogy te két évig nem mész sehová, ráadásul netán arra is garanciát (hűséget) vállalsz, hogy a díjcsomagodat sem módosítod - vagyis a mobilcég 24 hónapig fix bevétellel számol tőled, ami a mai világban nem lebecsülendő dolog ám.
A SIM-független BlackBerrykkel emellett akár azt is megteheted, hogy egy külföldi út során vásárolsz egy ottani feltöltőkártyás (azaz eldobható) SIM-et és használod boldogan, helyi tarifával, azzal a kikötéssel, hogy a saját mobil hívószámodról ilyenkor le kell mondanod.
Nyilván félig-meddig kényszerhelyzetből nyomul a BlackBerry a saját webshopjával, hiszen a márka támogatottsága a szolgáltatók körében az utóbbi időben - hogy is mondjam - viszonylag sokat romlott. Ennek is megvan a maga oka, de ez megérne egy külön posztot, sőt egész poszt sorozatot, mindenesetre elég egyelőre annyi, hogy igen komoly ára van annak, hogy egy márka bekerüljön egy mobilszolgáltatóhoz, ezt az árat pedig a BlackBerry nem minden országban hajlandó kifizetni (például hazánkban sem).
Úgyhogy marad a nyílt piaci beszerzés, összeszorított foggal, teljes áron, ám egyben a szabadság érzetével: van egy saját telefonom, aminél én dönthetem el, hogy melyik szolgáltatóhoz csatlakozom vele.
Ha már itt tartunk, a BerryBolt kizárólag gyári szolgáltatófüggetlen BlackBerryket forgalmaz, pont úgy, mint a BlackBerry saját webshopja, így a telefonokkal mindegyik magyar szolgáltató hálózatát tudjátok használni.
Via Inside BlackBerry.