Alig néhány évvel ezelőtt a BlackBerry-függőség egyes országokban már-már népbetegségnek számított, és ugyan mára jelentősen visszaszorulóban van, akit valamilyen formában megfertőz, azt nem engedi el egykönnyen. Ezt mostantól egy újabb statisztika támasztja alá, ami egyben azt is kitűnően szemlélteti, hogy mi ma a mobilos alkalmazás-iparág legnagyobb kihívása.

bbm_multiplatform2.jpg

Nem elég ugyanis a felhasználókat megszerezni, meg is kell tartani őket, és ez számos, egyébként a közhiedelemben népszerűnek tekintett appnak komoly kihívásokat okoz, míg mások meglepő lazasággal ugorják meg a lécet. A BlackBerry saját multiplatformos közösségi platformja, a BlackBerry Messenger kapcsán is számtalanszor felvetődött a kérdés, hogy vajon milyen ügyfélmegtartó hatása van az alkalmazásnak, mert hát hiába hangzik jól, hogy 190 millió felhasználó van, ha a nagy részük öt perc után rá sem tud nézni az appra, vagy sikítva törli a telefonjáról. 

ugyfelmegtartas_app.jpg

A The Information által publikált felmérés szerint a BBM kapcsán távolról sem ez a helyzet, egy 75 millió androidos készülékre kiterjedő statisztika-gyűjtemény szerint a BlackBerry alkalmazása a Facebookkal és a Whatsappel van egy szinten a tartóssági skálán. A fenti grafikonon jól látszik, hogy míg az említett három appot még a telepítést követő három hónapban is 77-98 százalék használja, addig az olyan nagyágyúnak számító platformok, mint az Instagram, a Twitter, a WeChat vagy a SnapChat mind benéztek 50% alá. A legrosszabb helyzetben a Twitter van, a csivitelős app 90 nap után már csak a userek alig több mint 30%-át érdekli, míg a BBM-nél több mint 82%-os ez az arány.

Azt azért illik hozzátenni, hogy a használati statisztikák elsősorban az ázsiai országokra jellemzőek, a felmérésben részt vett 75 millió androidos készülék nagyjából fele ugyanis ebben a régióban működik, márpedig a felhasználói szokások adott alkalmazásokra levetítve jelentősen eltérhetnek itt (ez részben megmagyarázza a Twitter gyatra szereplését, illetve a BBM oldalára is billentheti a mérleget). Szóval ha megnéznénk egy hasonló statisztikát Magyarországra, valószínűleg nem ez a matek jönne ki, de remélem azért a BBM-re idővel így is felfigyelnek majd a mobilozók.

Via The Information.

Kösz a tippet Csabának!

süti beállítások módosítása