A BlackBerry Messenger az egyik első mobilos azonnali üzenetküldő alkalmazás volt a megjelenésekor (ez amúgy több, mint tíz éve volt, amikor a Viber és Whatsapp csapat nagy része valószínűleg még középsulis volt), mostanra azonban inkább a sereghajtók közé tartozik, mint az élmezőnybe, legalábbis az aktív felhasználók számát tekintve. A BlackBerry egy ideje nem is nagyon kommunikálja, hogy hányan is használják rendszeresen a BBM-et, egyéb mutatók azonban azt vetítik előre, hogy a BBM-stratégia bevételi oldalon kezd lassan pénzt termelni -- mert hát lássuk be, ez a cél a szolgáltatással.
Tegnap például az jelent meg az Inside BlackBerry Blog üzleti szekciójában, hogy a BBM októberre újabb mérföldkőhöz érkezett azzal, hogy az iOS, Android és BB10-es verzió felhasználói számára naponta egymilliárd hirdetéslekérést szolgál ki a rendszer. Ez már azért egy egész szép piacnak tekinthető, különösen annak fényében, hogy ez az egész hirdetősdi nem is olyan régi történet a BlackBerry-nél, konkrétan idén jelentek meg az első reklámok a közösségi appban.
A BlackBerry a legkülönfélébb hirdetőknek igyekszik többféle lehetőséget biztosítani a megjelenésre, így a szponzorált posztok és meghívók mellett már vannak szponzorált matricagyűjtemények, sőt, a legújabb trendeknek megfelelően lesz nemsokára lesz 15, vagy akár 30 másodperc hosszúságú videohirdetés is.
A BBM-en keresztül a BlackBerrynek azért nem csak a hirdetésekből származik bevétele, hanem az olyan, extra funkciókból, mint a Privát Chat, vagy az egyedi PIN, na meg az újonnan indult, PayPal-lel közösen gründolt pénzküldési lehetőség révén is. Bár John Chen a szeptember végi, negyedéves eredményeket firtató konferenciabeszélgetésen még azt mondta, hogy a BBM-ből származó bevételek kissé alulmúlják a cég várakozásait, a lassan csordogáló csap idővel jobban megnyílhat bár nem kizárt, hogy ehhez magának a BBM-nek is szüksége lenne némi extra hirdetésre, vagy legalábbis valami jóféle buzzmarketingre.