Legalábbis így is felfogható a világ egyik legnagyobb chatplatformjának számító WhatsApp vezetőinek döntése, amivel gyakorlatilag eltörölték az addigi, jelképesnek számító 1 dolláros éves használati díjat. Amit a mintegy egymilliárd felhasználó nagy része egyébként eddig sem fizetett (az első évben a feltételek szerint eleve mindenki megúszta a fizetést). A Facebook tulajdonában álló platform most más utakat keres arra, hogy ezt az irgalmatlan nagy felhasználói tömeget valahogy pénzre váltsa.
A Facebook számára gyakorlatilag már a platform megvétele óta nyilvánvalóvá vált, hogy a WhatsApp terjeszkedésének a jelenlegi keretek közt gátat szab az éves díj, mivel bármennyire jelképes összegről is van szó, vannak országok, ahol a felhasználóknak egyszerűen nincs bankkártyájuk, vagy olyan bankkártyájuk, amit a WhatsApp elfogadna. A szolgáltatás ezért több fejlődő országban, így például Indiában is szemet hunyt a nemfizető felhasználók felett, mostantól pedig már nincs kivételezés: senkinek nem kell fizetnie.
A WhatsApp ehelyett elsősorban olyan, új szolgáltatások bevezetésére próbál fókuszálni a jövőben, melyek révén a partnercégek termelik meg a működési költségeket. Ilyen lehet a céges ügyfélszolgálati rendszerek támogatása, vagy például az üzleti célú SMS-ek kiváltása -- más kérdés, hogy még mindig az SMS-ekkel lehet a legnagyobb méretű populációt elérni, hiszen SMS-hez nem kell okostelefon, meg kliensprogram.
De lássuk, te gazdagítottad-e a WhatsAppet az elmúlt években!