Nem éppen mai hír, már több mint egy hetes, mindenesetre egy mai sajtóközlemény apropóján most mégis úgy voltam vele, hogy érdemes foglalkozni a témával.

A mai hír az, hogy a Samsung Magyarország két díjat is nyert a "Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban" nevű üzleti versenyen.

Hogy mit gondolok erről a versenyről, most inkább nem részletezem, inkább jöjjön a másik hír:

Hollandiában egy fogyasztóvédelmi csoport azért perli a Samsungot, mert a koreai cég nem szolgáltatott elég információt az okostelefonjaira érkező szoftverfrissítéseket illetően, illetve úgy általában, nem igazán jeleskedett abban, hogy időben kiadta volna (ha egyáltalán) az ominózus frissítéseket.

Az androidos mobilok szoftverfrissítési kálváriája tavaly nyáron került mondhatni először komoly reflektorfénybe, amikor a StageFright sebezhetőség valósággal lesokkolta az iparágat. A Google nagyjából e tájt döntötte el, hogy a Microsofthoz hasonlóan havi rendszerességgel ad ki az Androidhoz biztonsági frissítéseket, melyeket minden gyártó rendelkezésére bocsát, így azok beépíthetik a saját szoftverfrissítéseikbe.

android_updating.jpg

És nagyjából ezen a ponton el is hasalt az amúgy ígéretesnek tűnő kezdeményezés, ugyanis hiába tapsolt a legtöbb androidos gyártó felállva a hír hallatán, a havi rendszerfrissítéseket hogy, hogy nem a mai napig csak a Nexusokra és a PRIV-re küldik le a gyártók. Ebből lett elege a holland Consumentenbondnak, mely pert indított a Samsung helyi leányvállalata ellen, részben a frissítések hiánya, részben az aluldokumentáltság (van ilyen szó?) okán. 

Azért tegyük hozzá, hogy a Samsung nem egyedüliként küzd kihívásokkal ezen a téren, másfelől az Android frissítési procedúrájának legnagyobb kerékkötői sokszor a mobilszolgáltatók, akiknek nem feltétlenül az az elsődleges érdekük, hogy a végfelhasználók biztonságos mobilokat használhassanak, hanem sokkal inkább az, hogy minden szolgáltatás hibátlanul működjön a készüléken. Vagyis az operátorok az erőforrásaikat nem igazán szeretik holmi biztonsági patchekkel való pepecselésre fordítani - kivéve persze, ha a saját biztonságukról van szó.

Másfelől a Samsungnak elképesztően széles körű az androidos kínálata, a BlackBerrynek ezzel szemben egyetlen androidos mobilja van, szóval mondhatni így könnyű a Nexusokkal egy időben leküldeni a patcheket a telefonra. Ettől függetlenül ma már hatványozottan igaz, hogy a gyártóknak fokozottan figyelniük kell a kliensoldali biztonságra, és nem feltétlenül csak az üzleti szférában. Ha erre önmaguktól nem jönnek rá, majd figyelmezteti őket a bíróság -- most még csak Hollandiában.

Via Forbes.

süti beállítások módosítása