Előfordult már veled, hogy valamilyen internetes oldalon egyszer csak felbukkant egy csevegőablak, és egy kedves ügyintéző megkérdezte, miben segíthet? Elsőre te is bedőltél, hogy hús-vér emberrel csevegsz? HAHAHAHA!

A chatrobotok -- főleg az e-kereskedelem és online szolgáltatások területén -- népszerűsége manapság R2-D2-vel és C-3PO-éval vetekszik, hiszen a legmorcosabb potenciális vevő vagy felhasználó szívét is meglágyítja egy-egy kedves kérdés arról, hogy mégis mi a vágyai tárgya. Éppen ezért a chatrobotok manapság egyre több mobilos alkalmazásban is feltűnedeznek, persze elsősorban a világnak azon a felén, ahol az angol általánosan beszélt és írott nyelvnek, netán anyanyelvnek számít. 

chatbot.jpg

Jövőre a BlackBerry saját üzenetküldő platformja, a BBM sem marad majd ki a robotizációból, hiszen a kanadai cég a hétvégén bejelentette, hogy valamikor az év elején közzéteszi saját chatbot API-ját. Ez azt jelenti, hogy ettől az időponttól kezdődően bárki fejleszthet olyan robotot, amelyik mondjuk egy BBM Csatornára belépve, vagy arra feliratkozva kedvesen üdvözli a felhasználót, és készséggel válaszol mindenféle ügyes-bajos kérdéseire.

A BBM egyébként ebből a szempontból eléggé el van maradva a fősodortól, szóval éppen itt az ideje nyitni kicsit az új dolgok felé, már ha cégnek tényleg szándékában áll hosszú távon pénzt csinálni a szolgáltatásból.

Via BBM blog.

süti beállítások módosítása