Kár lenne tagadni, hogy a BlackBerry az elmúlt években többször is mellényúlt, amikor a marketingnek és a PR-nek kellett volna kézbe vennie a dolgokat. Kezdve azzal, hogy a cég eleve későn ismerte fel, hogy manapság egyre kevesebben engedhetik meg az a luxust, hogy egyáltalán ne hirdessék a termékeket, ne álljanak szóba a sajtóval egészen odáig, hogy több felhasználói réteget láthatóan képtelen volt megszólítani a társaság. Ezt jól mutatja, hogy a marketingigazgatók lassan úgy jönnek-mennek a vállalatnál, mint egy átlagos mekiben a pultosok, hovatovább jelenleg kvázi nincs marketingvezetője a cégnek -- remélhetőleg John Chen talál majd egy igazán rátermett figurát, akitől végre jó ötletek jönnek majd.

Aztán itt van ez a márkanagykövet-kérdés, ami az egyik legjobb marketingeszköznek bizonyulhat, legalábbis több cég él vele előszeretettel, és elég sokan hasznot is tudnak húzni belőle, ha sikerül maguk mellé állítaniuk egy vagy több ismert, karizmatikus embert, popsztárt, színészt, illetve véleményvezért. A BlackBerry ebből a szempontból sokáig  nagyon kényelmes helyzetben volt, hiszen fél Hollywood a kanadai cég telefonjaival fotózkodott a partikon, meg aztán ott vannak az olyan, szintén nem kevéssé ismert emberek, mint Barack Obama, akiről egyébként ma már írtunk.

bieber2.jpg

Igenám, csak a BlackBerry gyengélkedésével ezek a celebek is inkább iPhone-nal vagy valami menő androidos cuccal jelentek meg a partikon, de még jóval ezelőtt -- 2010 környékén -- bejelentkezett a cégnél egy addigra már nagyon sikeres kanadai zenész srác, aki felajánlotta, hogy szívesen lesz a BlackBerry arca szerény 200 ezer dollárért és 20 készülékért cserébe. Ez a fiatal srác Justin Bieber volt, akivel azzal az indokkal nem állapodott meg végül a cég akkori vezetése, hogy a fiú olyan gyorsan tűnik majd el a süllyesztőben, amilyen gyorsan csak jött. Megint tévedtek.

Biebert lehet szeretni és lehet utálni, és tény, hogy mostanában talán kevesebbet hallani róla, mint korábban, mindenesetre a márkának ettől függetlenül végül csak szüksége lett egy arcra, ez lett Alicia Keys, aki idén januárban lett a BlackBerry "kreatív igazgatója", ami eleinte abból állt, hogy felvett egy hozzá cseppet sem illő fekete kosztümöt és hülyeségeket beszélt a BB10 rajtján. Bár aztán később volt közös kampány, meg az énekesnő turnéját a BlackBerry támogatta, de ez az együttműködés láthatóan nem hozott annyi rajongót a megrogyott gyártónak, mint amennyit Frank Boulben, a BlackBerry néhai marketingigazgatója remélt.

Majd elfelejtettem, a kanadai gyártó a U2 2009-2011-es megaturnéját is szponzorálta, legalábbis részben, de a U360 turnéból annak ellenére sem sikerült sokat  profitálni, hogy minden idők legnagyobb koncertturnéjáról beszélünk, ráadásul a U2 korábban az Apple-lel is dolgozott együtt, tehát éppenséggel volt már gyakorlat az iparágban ilyen együttműködésre.

Én a magam részéről azért szkeptikus vagyok annak kapcsán, hogy Bieber (már ha megállapodtak volna vele) önmagában képes lett volna más irányba terelni a BlackBerryt, a cég ugyanis nem csak és kizárólag az elhibázott marketing miatt került a mostani helyzetbe. Ettől függetlenül ma mindennél nagyobb szükség van olyan, hiteles arcokra, akik kiállnak a gyártó mellett, és őszinte csillogással a szemükben tudják elmondani, hogy mennyire jók a BlackBerry termékei, hogy oda meg vissza vannak a BB10 új funkcióitól, imádják a Hubot, a BBM Csatornákat vagy éppen a klasszikus QWERTY-gombsort.

Via Businessweek.

Amerikai elnöknek lenni nem egyszerű munka, azt hiszed, hogy te vagy a legnagyobb megmondóember, aztán rájössz, hogy valójában te vagy az, akinek mindenki megmond és előír mindent. Például azt is, hogy milyen telefont használhatsz. Az Egyesült Államok 44. elnöke számára szerencsére ez köztudottan nem okoz problémát, Barack Obama BlackBerry-függősége gyakorlatilag az elnök megválasztása óta közismert tény.

classified.jpg

Az elnök a minap a Fehér Házban egy kampányrendezvényen fiatalok kérdésére válaszolt, és persze szóba került az is, hogy milyen telefont használ az USA első embere. Konkrétan, hogy használ-e iPhone-t. Obamát láthatóan nem lepte meg a kérdés (gondolom kapott már keményebbeket is azért), úgyhogy a megfelelő -- politikailag abszolút korrekt -- választ adta rá:

"Biztonsági okokból nem használhatok iPhone-t..."

Valaki meglepődött? Egyébként az Obama-családban azért van néhány Apple-készülék, az elnök lányai például iPhone-t nyúznak, illetve mr president egy iPaddel is rendelkezik, amire bizonyára nem érkeznek meg a "céges" levelei. Ami azt illeti, ez a szupertitkos belsős e-mail cím nem egészen tucatnyi beavatott körében ismert, de mint látható így is el lehet azért vezetni egy világhatalmat a mai korban.

Via Yahoo news.

A BlackBerry 10 operációs rendszer fejlesztése gőzerővel zajlik, a soron következő, 10.2.1-es kiadás egyik kiszivárgott tesztverzióját hetek óta nyüstölik a bátrabb felhasználók, akik ez idő alatt meglehetősen pozitív tapasztalatokkal gazdagodtak. Az új verzió egy csomó érdekes újdonsággal érkezik, melyekről a teljesség igénye nélkül már írtam korábban, de persze sokak számára a legnagyobb truváj, hogy erre a szoftververzióra pofonegyszerű telepíteni androidos appokat.

1021.png

Tegnap egy fejlesztői fejtágításon elhangzott kérdés alapján felröppent a pletyka, miszerint a 10.2.1-es verziószámot viselő BB10 OS nagyon rövid időn belül napvilágot láthat, akár már januárban, ami egyáltalán nincs is olyan messze -- bár láttunk már rá példát korábban, hogy az efféle laza ütemterveket nem feltétlenül sikerült tartani. Annyi baj legyen, legalább a végeredmény legyen jó.

Az új verzióról tudni érdemes még, hogy az összes BB10-es telefonra elérhető lesz (igen, az STL100-1 -es Z10-re is), ám hogy pontosan mikor, az természetesen függ a mobilszolgáltatótól is, mint ahogy azt a 10.2-es OTA-frissítésnél tapasztalhattátok -- vagy éppen nem tapasztalhattátok. 

Szóval készítsétek az androidos alkalmazásgyűjteményt, próbálgassátok a kiszivárgott verziókat (bár erre még véletlenül sem akarok buzdítani senkit, mindenki csak saját belátása és felelőssége szerint tegye), rövidesen még jobb, még okosabb BB10-es telefonotok lesz!

Via N4BB.

Címkék: frissítés bb10

A múlt hét végén, illetve a hét elején különös, megmagyarázhatatlan betegség ütötte fel a fejét az újabb, BB10-es BlackBerryk körében: a készülékek szenzorai, tehát azok a rendszerek, melyek többek közt megmondják a telefonnak, hogy milyen helyzetben van (gyorsulásmérő, magnetométer, szintjelző), illetve például milyenek a környezeti viszonyok (fény- és közelség érzékelő), szóval ezek a precíziós szerkezetek egyszerűen megbolondultak. A fórumos beszámolók szerint a betegség teljesen véletlenszerűen válogatott, nekem is van több olyan ismerősöm, akit érintett, többek közt a mágneses tok érzékelője is meghülyült ettől néhány készülékben, szóval kész káosz uralkodott. 

Paranormális jelenség, kétségtelenül, mindenesetre a BlackBerry egyik belsős embere szerint a probléma megoldódott, illetve a gyártó megoldotta a problémát. Hogy pontosan miként történt ez a problémamegoldás, illetve mi is volt a gond, arról nem tudni túl sok részletet (egy szerver rossz szenzorkalibrációs adatot küldött ki (!!!) egyes készülékeknek), elég annyi, hogy az újraindítás után elvileg már jónak kell lennie a készüléknek.

Nálad megjelent ez a probléma? Írj a kommentekbe, hogy időközben megoldódott-e!

bbve.jpg

A szenzorok tesztelésére egyébként létezik egy kitűnő, saját fejlesztésű alkalmazása is a BlackBerrynek, úgy hívják, hogy BlackBerry Virtual Expert, amivel természetesen nem csak a szenzorok működését tesztelheted le, hanem a többi alkatrész, fontosabb funkció státuszát is.

A BlackBerry Virtual Expertet erről a linkről töltheted le.

Tegnap ismét nyílt levéllel kereste meg a BlackBerry felhasználói tábort a cég újdonsült vezére, az átmeneti irányítást novemberben átvevő John Chen. Ezúttal a vállalati felhasználókhoz szólt az a nyílt levél, amit most itt szóról-szóra nem fordítanék le, mindenesetre azért van benne néhány olyan üzenet, amit érdemes lehet felidézni. A szokatlanul őszinte hangvételű levél legfontosabb mondanivalója mindenekelőtt az, hogy a BlackBerry visszatér az alapokhoz, és elsősorban olyan, biztonságos mobilmegoldásokat kínál, melyek anno ismertté és híressé tették a céget.

johnchen.jpg

Chen levelében közli, hogy a BlackBerry a jövőben négy területre fókuszál erőteljesen, ezek a készülékek, a vállalati mobilmenedzsment megoldások, a keresztplatformos üzenetküldés és a beágyazott rendszerek. Különösebb magyarázatot azt hiszem egyik sem igényel, de azért jó ismételten látni, hogy Chen megint kiemeli a készülékeket, mint a BlackBerry létezésének egyik fontos alappillérét. Emellett természetesen komoly szerep jut a szolgáltatásoknak a gyártó kínálatában, ugyanis a BlackBerry nem kizárólag egy telefongyártó, ahogy sokan hiszik, hanem annál jóval több -- egy komplett end-to-end mobilkommunikációs megoldást kínáló vállalat.

A keresztplatformos üzenetküldő rendszert azt hiszem nem kell senkinek sem bemutatni, a BlackBerry Messenger, vagyis a BBM október óta érhető el Androidos és iOS-en, a program pedig mindkét platformon elképesztően népszerű, több tízmilliós felhasználói bázissal rendelkezik. A java ráadásul még hátravan, hiszen iOS-en és Androidon rövidesen érkeznek az olyan a BlackBerryken már most is elérhető szolgáltatások, mint a BBM Csatornák, vagy a hang- és videohívás.

Amit ebben az üzenetben egyelőre nem látok, az a fiatalabb, egyedi előfizetőkre (tehát nem üzleti ügyfelekre) fordított figyelem -- ne feledjük, hogy a BlackBerry rendkívül sok tinédzser kedvence volt sokáig, illetve kedvence most is, hiszen a QWERTY-gombsorral mindennél könnyebben ment a chatelés, a szöveges kommunikáció. Nem tudom, hogy a BlackBerry fordított-e hátat ezeknek az ügyfeleknek, vagy a fiatalok fordultak el a BlackBerrytől, mindenesetre ma már ténylegesen egyre kevesebb fiatal kezében látni BlackBerryt még azokban az országokban is, ahol korábban mást sem lehetett látni a srácoknál.

Ettől függetlenül azért kezdetnek nem rossz, hogy van egy víziója a cégnek, ami ráadásul valós igényekre alapul és amire lehet építkezni. A kitartó munka így szépen lassan meghozhatja a gyümölcsét, és a befektetők támogatásával a BlackBerry átvészelheti a nehéz időszakot.

Gőzerővel beindult a karácsonyi bevásárlási szezon, ilyenkor minden kereskedő akciózik, leporolja az adventi naptárat és kisöpri a készleteket. A Telekom (korábban T-Mobile) is így tesz, a szolgáltató a BlackBerryvel karöltve elképesztő akciót hirdetett a kanadaiak első BB10-es okostelefonjára, a BlackBerry Z10-re.

z10_press.jpg

Gyorsan a lényeg: a telefon, amiért alig pár hónapja még több mint százezer forintot kellett kiadni, most 53 ezer forintba kerül online rendelés esetén, ha vállalod, hogy két évig nem váltasz szolgáltató (díjcsomagra nem kell hűséget vállalni). Ha dominóval akarod megvenni a telefont, azt is megteheted, ekkor 69 ezrest kell kicsengetni a mobilért. A Z10-ból a Telekomnál ráadásul -- ahogy eddig -- fekete és fehér színű változat is elérhető!

Azt hiszem, ez már tényleg az az árkategória, ami még a sarki GSM-boltok érdekes árképzéssel kialakított árait is veri, megkockáztatom külföldről sem érdemes rendelni, mert bár lehet, hogy vannak még ennél is olcsóbb beszerzési források, de postával meg az egész macerával együtt már nem éri meg az egész.

Más kérdés, hogy mi van akkor, ha nem a Telekom a szolgáltatód, mivel ezek a készülékek nem kártyafüggetlenek. Nos, a Telenornál 144 ezer a minimálcsomagos készülékár, a Vodánál meg,.. nos náluk jelenleg nincs árlistán a Z10.

Címkék: telekom t-mobile z10