Annak ellenére, hogy a BlackBerry a legutóbbi üzleti negyedévében mindössze 600 ezer készüléket értékesített, a kanadai gyártó a legfrissebb nyilatkozatok szerint makacsul kitart a hardverrészleg mellett, melynek forgalmát idén elsősorban új középkategóriás modellekkel próbálja fellendíteni. Az újdonságokról az ominózus negyedéves jelentés közzététele óta semmit nem lehetett hallani, egészen mostanáig: John Chen, a BlackBerry elnök-vezérigazgatója dubaji látogatása során a The Nationalnak nyilatkozva árult el apróbb részleteket a cég idei készülékstratégiájáról.
Chen ebben az interjúban megerősítette, hogy a BlackBerry továbbra is kitart azon terve mellett, hogy idén két új okostelefont is piacra dobjon, melyekről egyelőre annyit árult csak el, hogy az egyik teljes érintőkijelzős, a másik pedig QWERTY-érintőkijelzős hibrid lesz. Ez egybecseng a korábbi pletykákkal, melyek szerint az újdonságok már a csőben vannak, jelenleg Hamburg és Rome kódnéven futnak (a korábbi Vienna helyett), és várhatóan a 300-400 dolláros ársávban landolhatnak majd nyáron és ősszel.
A cégvezető egyszersmind először ismerte be a nyilvánosság előtt, hogy a BlackBerry első androidos okostelefonjának pozicionálása nem feltétlenül volt jól átgondolt, magyarul a PRIV túl drága (volt) a piacnak, és így nem hozott/hozhat semmilyen áttörést a BlackBerry számára:
Az, hogy az első androdios modellünkkel a high-end szegmenst céloztuk, utólag talán nem bizonyult annyira bölcs dolognak, mint ahogy eleinte gondoltuk. (...) Számos üzleti ügyfelünk fordult hozzánk azzal, hogy "Szeretnénk megvásárolni a telefonotokat, de 700 dollár túl sok érte. Egy 400 dollár körüli készülék jobban érdekelne".
No igen, a fenti mondatot olvasva alighanem most minden, a BlackBerry árképzését bíráló BlackBerry-rajongó, vagy ex-BlackBerry-rajongó különös elégtételt érezhet, és kiülhet az arcára az elégedett mosoly, hogy
UGYE ÉN MEGMONDTAM!
Tény, hogy a PRIV marha drága telefon, és a jelek szerint hiába drága a iPhone (leszámítva az SE-t), meg a csúcs Samsung Galaxy, a csúcs-BlackBerryért nem hajlandók ennyit fizetni nagyobb tömegek. Többek között ennek is tudható be egyébként, hogy a PRIV árát a múlt héten valamelyest csökkentette a gyártó.
A számottevő forgalomnövekedéshez valószínűleg ez is kevés lesz, az idén érkező két középkategóriás modell azonban továbbra is életben tarthatja a hardvergyártó részleget, melyhez a végsőkig ragaszkodik Chen. És nem mellesleg ebből az is jól látszik, hogy nem a PRIV volt a BlackBerry utolsó reménysége.
Via The National.