Picivel több, mint két héttel az eredeti kiadás elteltével sikerült kijavítania a BlackBerrynek a BB10 androidos futtatókörnyezetének egyik legfontosabb hibáját, nevezetesen azt, hogy a programot gyakorlatilag lehetetlen volt letölteni a BlackBerry Worldból. Az eredeti probléma ugyebár az volt, hogy a legfrissebb rendszerfrissítést telepítve androidos appokat nem lehetett többé leszedni a telefonról, a megoldás pedig az Android runtime frissítésében érkezett meg február felső felében. Vagyis megérkezett, csak éppen telepíteni nem lehetett a BlackBerry Worldből, mert a kliens folyton elszállt hálózati hibára hivatkozva.

art-update-2016.jpg

Ezt a hibát mostanra szerencsére kijavította a BlackBerry - hogy mi tartott ennyi ideig, nem teljesen világos, bár valószínűleg a hardcore BB10-használó ügyfeleknek ez kevéssé volt fájó probléma, mint egy-két magánfelhasználónak, akik az elmúlt két hétben -- érthető módon -- hallatták is a hangjukat. 

Ha te is közéjük tartoztál, vagy tartozol, akkor most érdemes újra lekattintanod az alábbi linket, hogy önfeledten törölgethess androidos appokat a BB10-es telefonodról:

Android runtime frissítés a BlackBerry Worldben

Fotó: CrackBerry.

Gyakorlatilag véget ért a Mobile World Congress Barcelonában, ma már jóformán csak a kijózanodás az egyetlen dolga a résztvevőknek, legyen szó kiállítókról, vagy látogatókról. A gyártók közül aki csak tudott, minden puskaport ellőtt a kiállításon, mindent bejelentett és kijelentett, meg bemutatott, legfőképpen új telefonokat, meg persze jó sok 5G-t. A BlackBerry is beszélt néhány újdonságról, ám új mobilokat végül az előzetes várakozások ellenére nem leplezett le a gyártó a kiállításon. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem is lesznek.

DE MIKOR???

Az általunk hallott pletykák szerint a kanadaiak jó eséllyel idén is megvárják az őszi szezont az új termékek piacra küldésével, így új BlackBerry készülékek érkezésére szeptember-október magasságában lehet majd számítani, a bejelentés pedig a szokásos menetrend szerint valószínűleg még a tavasszal megtörténik. 

Az újdonságokról egyelőre semmi konkrétum nem szivárgott ki, már azon kívül, hogy jó eséllyel kettő új típus jön, mind a kettő Androiddal, illetve az egyik kifejezetten kedvező árú lesz, a másik pedig nagyjából a Passport és a Classic közé érkezik majd árban. Vannak olyan pletykák, melyek szerint az egyik androidos újdonság a korábban már emlegetett Vienna lesz, a másik pedig egy androidos Passport, én utóbbinak relatíve kevés esélyét látom, ha engem kérdeztek, inkább egy full touch olcsóbb tapitelefonra számítok (kvázi Leap utód) és egy QWERTY-s újdonságra (Classic utód).

Ha már szóba került a Classic és a Passport: úgy hírlik, hogy a jelenleg kapható BB10-es modellek (tehát a Leap, a Classic és a Passportok) idén nyár végéig szinte biztosan gyártásban maradnak, vagyis a két, fentebb is említett androidos modell veheti át majd a helyüket. Az biztos, hogy a disztribúciós láncban jelenleg mindegyik említett BB10-es modell szerepel, a teljes színválasztékban, illetve nagy részüket gyártják is, tehát határozottan nem igazak azok a pletykák, miszerint leállt volna a BB10-es modellek gyártása.

mwc-billboard-walker_1.jpg

Azt, hogy a BlackBerry végül semmilyen hardvert nem mutatott be az MWC-n, többféleképpen lehet értékelni. Egyrészt - akinek eddig nem lenne a napnál is világosabb - a BlackBerry számára a készülékgyártás ma már csupán egy láb a sok közül, és még csak nem is a legfontosabb, vagy legstabilabb láb. Másrészt egy MWC alatt jóval nehezebb figyelemhez, vagy hírnévhez jutni, mint egyébként, szóval abból kiindulva, hogy a BlackBerry mostanában amúgy sem túl acélos a figyelemfelkeltés tekintetében, talán érthető, hogy a kiállításon inkább olyan területekre fókuszáltak, melyek túlmutatnak a teljesen konzumerizált készülékáradaton.

Disclaimer: A fenti információk az új BlackBerryk várható megjelenését illetően természetesen szigorúan nem hivatalos forrásból származnak, vagyis benne van a pakliban, hogy a végén minden teljesen más forgatókönyv alapján zajlik majd.

Fotó: Inside BlackBerry blog.

A kijelzővédő fóliák manapság elképesztő funkciókat képesek betölteni, az eredeti rendeltetésük (a mobil kijelzőjének védelme) mellett: vannak fokozottan ütésálló, kontrasztnövelő, tükrös (!), csillámló (!) fóliák, kijelzővédő üvegek, és vannak olyan fóliák is, melyek garantálják, hogy csak az láthassa a mobilod kijelzőjének tartalmát, akire az tartozik. Vagyis Te.

A polarizációs technológiával működő kijelzővédő fóliák egy ügyes fénytrükkel képesek elérni, hogy már 30°-os szögből rátekintve is alig látszódjon valami a kijelző tartalmából, 60°-os szögből pedig pont úgy néz ki a mobil, mintha be sem lenne kapcsolva. Gondolj bele, hogy a tömegközlekedésen veled utazókat, vagy egy tömegrendezvényen a melletted álló vadidegeneket ez mennyire kiakasztaná!

privacy_folia_blogra.jpg

A polarizációs (Privacy) fóliák egyik legnagyobb európai gyártója a MyScreen, melynek antiSPY márkájú kijelzővédő fóliáit mostantól a BerryBoltban is megtalálod. A legtöbb kurrens BlackBerry modellhez raktárról elérhető fólia felhelyezése a mellékelt leírás és a felhelyezést segítő eszközöknek köszönhetően igazán gyerekjáték, ezt követően pedig garantált, hogy máshogy fognak a mobilodra nézni a tömegben.

A MyScreen antiSPY polarizációs fóliákat az alábbi elérhetőségen találod meg a BerryBoltban.


A BerryBolt Magyarország első és legnagyobb, kifejezetten BlackBerry termékekre szakosodott webáruháza 2011 óta. A BerryBolt és a BerryBlog közös tulajdonosi háttérrel rendelkezik.

A Mobile World Congress végére beindult a PR-gépezet a BlackBerrynél, és bár sokan talán inkább új készülékekkel kapcsolatos híreket vártak volna (türelem, rózsát terem), a kanadaiak ettől függetlenül az idei év, illetve az elmúlt évek egyik legnagyobb bejelentését szolgáltatták ma - nyilván nem véletlenül az MWC-re időzítve:

A BES mobilmenedzsment-platform bekerült a Microsoft Azure felhőszolgáltatás által kínált üzleti platformok, megoldások közé.

Aki esetleg annyira nem lenne képben, ez az egész felhős elgondolás abból indult ki, hogy a saját szerverek fenntartása, menedzselése, illetve az eszközpark folyamatos frissítése (vagyis minden, a szoftvert és hardvert érintő adminisztrációs és logisztikai vetület) költséges, a rugalmasan skálázható és konfigurálható, bérelhető szerverkapacitás a mai technológiával már sokkal kifizetődőbb, kellően gyors és nem utolsósorban biztonságos is.

azure_bes.jpg

A BlackBerrynek egyébként jó ideje létezik már felhős mobilmenedzsment-platformja, ez a BES12 Cloud, az Azure integráció azonban lehetővé teszi a Microsoft megoldását már használó cégek számára, hogy könnyedén, gyakorlatilag néhány kattintással üzembe állítsanak egy BlackBerry-alapú mobilmenedzsment-szervert. Ez a szerver a helyben telepített (vagy szakszóval on-premise) szerverek összes funkciójával rendelkezik, vagyis akár több tízezer licenc is ráaggatható, ha kellően nagy méretű cégről van szó. 

A cégek szerint egy BES12-szerver Azure-alapokon megfelelő gyakorlattal nagyjából 20 perc alatt felhúzható - a telepítési lépéseket ebben a blogbejegyzésben lehet követni. Az Azure-t használó szervezetek számára a két partnercég ígérete szerint a licencelés és a support is egyszerűbbé válik, vagyis inkább mondjuk úgy, nem lesz bonyolultabb, mint most (ami a BlackBerry megoldásait ismerve egyébként kifejezetten üdvözítőleg hat).

A BES12 szerver ezen a linken keresztül érhető el az Azure Marketplace-ről, a kísérletező kedvűek akár egy ingyenes szerverkörnyezetet is felhúzhatnak maguknak, hiszen mind a Microsoft, mind a BlackBerry nyújt ingyenes próbaidőszakot a megoldásaihoz.

Ez a kérdés ma még persze csak egy szűk kör számára kérdés, és leginkább nagy cégeknek, meg kormányzati szerveknek érdemes feltenniük házon belül. Az adatvédelem és adatbiztonság ezeknél a szervezeteknél egyre kényesebb téma, és szerencsére egyre többen ismerik fel, hogy valahogy védekezni kéne az egyébként szerintem rendkívül hülye nevet kapó kibertámadások ellen, melyek hülye név ide- hülye név oda, ma már éves szinten uszkve 400 milliárd dolláros problémát jelentenek.

 security_enter.jpg

Egyes iparágak számára elég komoly fejtörést jelent, hogy az illetékeseknek rosszabb esetben fogalmuk sincs, mivel védhetik meg adataikat a hackerektől, jobb esetben van fogalmuk róla, azt azonban továbbra is csak sejtik, hogy az általuk rendszeresített biztonsági megoldások, előírások valójában mennyire biztonságosak. És itt jönnek képbe a különböző, auditálást végző cégek, melyek ma akár már szimulált hackertámadásokon keresztül próbálnak rávilágítani az IT-rendszerek biztonsági réseire. Egy ilyen auditor céget vásárolt most fel a BlackBerry.

Az angol Encription Limited elsősorban a fenti metódusra, vagyis a penetrációtesztelésre szakosodott az elmúlt években, ám a BlackBerry új consulting-szolgáltatása, a Professional Cybersecurity Services ennél többet nyújt majd az ügyfeleknek. Így például segít a cégeknek és kormányzati szervezeteknek az IT-biztonsági stratégia kialakításában, naprakészre hozásában, valamint az infrastruktúra üzemeltetésében. A csomagban emellett tréning, szabályozói megfeleltetés illetve válságkezelés egyaránt megtalálható.

A Professional Cybersecurity Services által nyújtott szolgáltatásokról, illetve azok áráról később közöl részleteket a BlackBerry.

Via Inside BlackBerry blog.

Régen többnyire úgy működött a mobiltelefónia, hogy az ügyfél besétált egy szolgáltatóhoz, befizetett X összeget egy telefonra, majd a telefonnal, és a szolgáltatáshoz használt SIM-mel kiballagott az üzletből (ha még nem volt neki SIM-je). Ez a kis csomag az ügyfelek mobilkommunikációs igényeinek közel 100%-át lefedte, egy-két speciális esettől eltekintve. Majd jött a Viber, a WhatsApp, a Skype meg a Facebook, akik a drágán felépített mobilhálózatot használva, ingyenességgel kecsegtetve jól felborították ezt a status quót.

Régen minden jobb vót' - mondhatnák a mobilszolgáltatók.

Azok a mobilszolgáltatók, akik eleinte a tagadás fázisában éltek, majd gáncsolni, tiltani próbálták ezeket a platformokat, most pedig úgy tűnik, megpróbálják felvenni a fonalat. A barcelonai Mobile World Congress -- számomra -- egyik legizgalmasabb bejelentése a Deutsche Telekomtól származik: a cég idén elindítja (ráadásul itthon is) az immmr nevű, platformfüggetlen üzenetküldő- és VoIP-szolgáltatását, ami egyfajta módon összegyúrja a klasszikus chatplatformok előnyeit a mobilszolgáltatással, de lássuk konkrétan a sajtóközleményt:

SAJTÓKÖZLEMÉNY

 

Barcelona/Bonn – 2016. február 23.

Immmr: Egyetlen szám minden igényhez

 

  • A Deutsche Telekom Barcelonában bemutatja az immmr-t, az első eszköz- és hálózatfüggetlen hírközlési koncepciót
  • Az immmr egyesíti a legjobb internetalapú hírközlést a mobil kommunikációelőnyeivel
  • Az immmr lehetővé teszi egyetlen mobilszám használatát bármilyen készülékről
  • Az új szolgáltatás elindítása 2016 második felében várható

_______________________________________________________________

Sok ember számára természetes, hogy a világ bármely pontjáról be tud lépni az elektronikus levelezését kezelő programba, és más internetes szolgáltatásokat is igénybe tud venni bármilyen eszközről. Az immmr formájában most a Deutsche Telekom is ezt a szolgáltatást kínálja mobiltelefon-számokhoz. A szolgáltatás révén a mobiltelefon-számok virtuálissá válnak, ami azt jelenti, hogy többé nem tartoznak egy meghatározott készülékhez vagy SIM kártyához.

Az immmr mint független, nyílt, hanghívásokhoz, üzenetküldéshez és videóhívásokhoz egyaránt használható kommunikációs szolgáltatás várhatóan 2016 második felében válik elérhetővé. A Deutsche Telekom K+F részlege, a berlini T-Labs által kifejlesztett szolgáltatást jelenleg több európai országokban is tesztelik.

Mint a világ első „menedzselt OTT szolgáltatása”, az immmr az internetalapú kommunikáció előnyeit ötvözi a mobil távközlés erősségeivel. „Az immmr átviszi a felhasználók mobil kommunikációját a felhőbe - a mobilszám, a hívások, az üzenetek és a partnerlista bármilyen eszközről elérhetővé válik, bárhonnan, és bárkivel használható. Ez megváltoztatja a kommunikációnkat, valódi digitális irányba terelve azt! – fogalmaz Claudia Nemat, a Deutsche Telekom Európáért és a technológiai területért felelős menedzsment tagja. Ennek folytán az immmr felhasználói bármilyen eszközről, operációs rendszerről vagy hálózati szolgáltatóról képesek lesznek kommunikálni mobiltelefonjukon keresztül, amikor csak akarnak, és ahol éppen tartózkodnak. Claudia Nemat hozzátette: „Ez az egyedi, innovatív modell lehetővé teszi a számunkra, hogy mindkét világból ötvözhessük a legjobbat egy teljesen új távközlési szolgáltatás formájában.”

 A „menedzselt OTT” szolgáltatást az teszi különlegessé, hogy integrálja a mobil hálózatot, így a Telekom ügyfelei az immmr-nek köszönhetően a saját kategóriájában legjobb lefedettség előnyeit élvezhetik.

Ahhoz, hogy egy felhasználó regisztrálja magát az immmr-re, mindössze annyit kell tennie, hogy bejelentkezik a saját mobilszámával. Egy „immmrizált” felhasználó mindig hozzá fog férni az immmr szolgáltatásaihoz.

 

Milyen előnyöket élvez az ügyfél:

  • Az elsődleges számával indíthat hívásokat bármilyen eszközről, bárhonnan: minden hívása, üzenete és partnerlistája elérhetővé válik egy alkalmazáson vagy böngészőn keresztül, még akkor is, ha éppen nem a saját készülékét használja.
  • Megoszthatja a számát személyes, biztonságos webes link formájában, így ingyen kommunikálhat a barátaival akkor is, ha azok nem társ-immmr felhasználók.
  • Szuperalacsony díjak vezetékes és mobil hívásokra világszerte - az immmr-en belül a hívás és a kommunikáció ingyenes.
  • Új számokat lehet létrehozni sok országból - nem szükséges hozzá SIM kártya.
  • Minden egy alkalmazásban: beszélgetés, üzenetküldés, videóhívások, csoportos kommunikáció és még sok minden.
  • A kiválasztott országokban a Deutsche Telekom ügyfelei olyan ajánlatokat is igénybe vehetnek, amelyekben az ehhez a szolgáltatáshoz tartozó mobil díjakat ötvözik az immmr szolgáltatással.

 

Az immmr kezdetben az AppStore-ról és a Google Play-ről lesz letölthető ingyenes alkalmazásként.

A sajtóközlemény alapján a Deutsche Telekom, illetve a magyar leányvállalat, a Magyar Telekom egyik legnagyobb eddigi dobása lehet az új kommunikációs platform bevezetése, aminek a legnagyobb előnye éppen az egyszerűsége lehet. Vagyis mindennek az alapja a (Telekomos) mobilszámunk lesz, de lehet akár új számokat is vásárolni (maximum ötöt), illetve integrálni a szolgáltatásba, és persze hálózaton belül minden hívás és üzenet ingyen lesz, akárcsak mondjuk a Skype esetében.

Az immmr jelenleg zárt bétatesztelés alatt áll, így az alkalmazással egyelőre csak néhány kiválasztott ismerkedhetett meg, de ahogy a Telekom írja, az év második felében publikussá válik majd. Már csak az a kérdés, hogy mindez miért éri meg a szolgáltatónak, de a sajtóközlemény utolsó bulletpointja alapján nem lennék meglepve, ha a cég olyan immmr csomagot kínálna az ügyfeleknek, melyben az alkalmazás által bonyolított forgalom integrálva lesz. Meg egyébként is ne feledjétek, ingyen ebédet még senki nem evett.

Persze ez még mindig rosszabb deal, mint a 40 forintos percdíj, de immár muszáj haladni a korral.

Addig is aki kíváncsi, megpróbálhat regisztrálni a zárt bétára az Immmr oldalán.